Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Oskarp bild på TV:n...


Hans  Peter

Rekommendera Poster

Nu har jag lyckats få ut bilden från min laptop till min TV och ser vad bilden föreställer. Det är dock så dålig skärpa att det inte går att läsa texten. Vet möjligen någon var felet ligger? Är det i laptopen eller i TV:n? (Mobile Intel® 915GM/GMS,910 GML Express Chipset Family heter mitt bildskärmskort i Enhetshanteraren.) Jag skulle bli glad om någon hade en idé.

/Hans Peter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en film som blir oskarp eller är det det vanliga Windows-skrivbordet?

Det senare är väl ganska normalt eftersom en teve inte har särskilt bra upplösning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för visat intresset. Till att börja med är det det vanliga Windowsskrivbordet, men förståss också allt annat som jag knappar in på laptopen, bl.a. jpeg-bilder (som i vissa fall också har text på sig). Det märkliga är (enligt min mening) att samma bilder brända på en CD och skickade till TV:n från min DVD-spelare har "fullgod" kvalitet (och texten går att läsa). Är det inte märkligt? (Film har jag inte provat,- än.)

Mvh

/Hans Peter

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte så mycket om det men du kan ju se om Monshis guide ger dig något tips även om det gäller ett annat grafikkort.

http://goto.glocalnet.net/geforce/

Gissningsvis så har det kanske med att göra att din laptop är inställd på en upplösning eller liknande som inte alls matchar din teves dåliga upplösning så det blir konstigt i konvertering, men när du går via CD så anpassas upplösningen för att just passa en teve.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du ut bilden via tv-out (s-video eller komposit) så lär du aldrig få bra skärpa/upplösning. Det finns egentligen bara ett bra sätt att koppla datgorn till tv och det är via vga eller dvi. Och då ska du visa det på en högupplöst tv.

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...