Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Webbradio - Streaming, bildvisning


Pelle Svanslös

Rekommendera Poster

Pelle Svanslös

Hejsan!

 

Jag försöker pilla ihop ett bra flashprogram, men jag vet inte hur jag ska göra...

Tänkte att det kanske finns någon här som har någon bra lösning.

 

Jag vill (helst) ha ett flashprogram som man ska kunna öppna flera olika mp3-filer med, i en lista. Eller så kan listan ligga på HTML-sidan, om det är möjligt att öppna funktioner i flashprogrammet från en javascript-länk, eller nåt... Hade varit smidigast att kunna öppna låtarna i HTML-sidan, så blir det ju mycket smidigare att ändra i menyn.

 

Jag vill gärna kunna "plocka" och skriva ut mp3-filens id3-taggar, så att man vet vilken låt som spelas.

Under låtnamnet (eller filnamnet) så vill jag ha en liten bild av albumet som låten ingår i.

 

Och, så vill jag kunna uppdatera min "webbradio" på ett smidigt sätt - jag vill kunna streama både ljudet och bilden, utan att ha filerna i det egna biblioteket,

så att det räcker att man ändrar mp3-filen eller bilden i mappen de ligger i... Jag vill alltså kunna skriva en kod, och sen inte behöva ändra något annat än filerna som ska streamas.

 

Jag har frågat min webbdesignlärare, men hon vet inte hur man gör.

Om ni inte har förstått hur jag menar, så kan ni lyssna på musik på www.soundclick.com.

 

Jag behöver inte ha någon "spola"-funktion, men visst hade det varit trevligt =P

 

Mycket tacksam för svar/ Pelle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

For att det skal være møjligt att streama mp3 gjennom flash, må du først sette opp en coldfusion server og streame det gjennom den. Det er iallefall så jeg ville ha gjort det. Iallefall om du skal ha Live Streaming og dynamisk uppdatering av musikk, fil info og bilder.

 

Du må også gjøre player i Flash. Kolla ut www.flashkit.com

Många bra tutorials der.

 

 

~ Vexiphne

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tui animi compote es, ne quid fraudis stuprique ferocia pariat.

 

[inlägget ändrat 2006-01-30 09:07:19 av Vexiphne]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...