Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Liten bild på skärmen


Alicia

Rekommendera Poster

Jag har fått en gammal bärbar som jag har formaterat och lagt in win 98 på, men det blir bara en liten ruta i mitten när man tittar på skärmen. Hur ska jag få bilden så den blir på hela skärmen sas?

På inställningarna för bildskärm kan jag inte ändra någonting. Den står på 640*480 och jag kan inte dra i pilen ens åt "större".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du saknar säker en drivrutin till ditt skärmkort. Försök att uppdatera den.

Milla

 

[inlägget ändrat 2006-01-29 18:47:29 av Datamilla]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen så behöver du installera drivrutiner för datorn, kolla på datortillverkarens webbplats om du kan hitta några för din datormodell.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ha drivrutiner för grafiken. Gå in på tillverkarens hemsida och se om du hittar nåt. Vad är det för dator och modell?

Edit: Tre likadana svar inom en minut.. Rekord?

[inlägget ändrat 2006-01-29 18:47:15 av PeterLan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*S* ja, och på den tiden har jag lyckats att hitta en identisk fråga här inne och fått samma svar. Tusen tack för att ni är så snabba :-)

Det är en Dell Latitude men jag hittar ingen beteckning på den så det är jättesvårt att leta efter drivisar :-(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dell brukar ha ett modellnumer på sina datorer ett typ serienummer på en stationär på baksidan. Kanske du har det på undersidan då?

Milla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat tips är att kolla vad datorn har för FCC-nummer och kolla i deras jättelika databas. Det har hjälpt mig några gånger när jag inte riktigt vetat vad jag har framför mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, det var klantigt av mig att inte kolla ordentligt efter service tag ´en. Men jag hittar ingen bra drivis på Dell :-(

Jag har en Latitude Cpi om det säger någon något....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Video drivers och följ instruktionerna (Neo magic) När nästa sida kommer upp Download now.

 

Välj spara om du vill spara ner filen på hårddisken för senare bruk. När den är klar kör filen och den lägger sig där den ska (förhoppningsvis)

 

 

Milla

 

[inlägget ändrat 2006-01-29 21:50:25 av Datamilla]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...