Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

V3


Anders Falk

Rekommendera Poster

Hej

Jag undrar om det finns någon fläkt man kan

sätta på ett V3-3000. när jag försöker klocka

kortet över 180 MHz blir det väldigt varmt

och datorn hänger sig.

 

Mvh Falken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en vanlig Pentium fläkt skruvad i V3:ans kylfläns med 2 skruvar... Du kan också ta en täck bricka från en tom kort plats. Vik ut den så har du en fin grej att sätta en fläkt pararellt med kortet, typ en 8:a fläkt ex... Du får nog annvända lite gummiband också om du har en 8:as fläkt..Hej & hå...Mitt kort gillar inte 180MHz med fläkt, max 178MHz... men oK!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Miskowicz

1) sätt kortet i en någorlunda lufttät antistat-påse och lägg det hela i frysen i ca 15 min

 

2)ta ut kortet och knuffa ut "pluggarna" som håller fast kylflänsen på kortet...

 

3)försiktigt försök att bryta loss kylflänsen, genom att "vagga" kylflänsen fram och tillbaka...

 

4)ta bort värmeplåstret från den avtagna kylflänsen och rensa alla klisterspår...

 

5)applicera lite kylpasta istället på kretsen och lägg på kylflänsen igen.. istället för att använda de uttagna "pluggarna" nu... kör med ett par skruvar istället, för att fästa flänsen...

 

6)ta en liten processor-fläkt och montera fast den på flänsen.. om den inte kan skruvas fast vid flänsen.. så kan du alltid binda fast den med någonting..

 

7)kör igång.. med bra ventilation i lådan, så har du 183-185 utan större problem...

 

Ovanstående blir naturligtvis ännu mer effektivt om du kör med en större och passande kylfläns..

 

misko

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...