Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur gör man rar-filer ?


cisplatin

Rekommendera Poster

Tjenis ,jag undrar hur man packar en film så det blir uppdelade rar-filer ,den är idag i vob-format ,tanken är att dela upp den i flera lika rar-filer

 

 

[bild bifogad 2006-01-28 05:44:54 av cisplatin]

799168_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först måste du ha ett program som gör rar filer Winrar tex

http://www.rarlab.com/

Vet inget gratisprogram men det kanske någon annan kan hjälpa dig med.

 

Du tar add files i winrar döper rarfilen till något lämpligt och sen bestämmer du hur stora dina rarfiler skall vara (split to volymes). Väljer hur hårt du vill packa (Normal är default) och ok så vips är det klart

Milla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du väl hittat ett program för att göra rarfiler ska du istället "rara" hela mappen, inte bara vobfilerna. Om du vill att dvd:n ska gå att spela upp som en dvd vill säga. VOB-filer kan innehålla en massa annat också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart väljer man ju mappen VideoTS och rarar den med lämpligt program för att göra det enkelt för sig.

 

Klantigt av mig men ibland är saker för självklara att man glömmer att för andra är de inte det.

 

Men om man vill splitta stora filer kan man använda min metod dock inte DVD-film kanske. Har i och för sig inte haft problem med det.

 

Väljer du ALLA filer i VideoTS mappen och sedan avkomprimerar dem i en annan nydöpt VideoTS mapp så har det samma effekt enligt egen erfarenhet.

 

:)

Milla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade ingenstans att det stod om det var gratis på deras hemsida i alla fall därför tog jag för givet att det kostade pengar annars är det Shareware versionen du får eller?

Då brukar det inte gå att använda programmet fullt ut men kanske tillräckligt.

 

Jag ville inte skriva gratis om det inte är så.

:)

 

Milla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...