Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bränna vmw-filer till cd


Taggen

Rekommendera Poster

Finns det något brännarprogram som låter mig bränna videofiler (ex. vmw el. .ram) till vanlig CD skiva. OBS att jag inte pratar hela filmer utan bara snuttar, typ musikvideo o. liknande som ibland finns med på CD-skivor.

 

Vore mycket tacksam för svar.

 

Ajöken

 

Olav

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är filerna skyddade eller är det nåt speciellt sätt du vill bränna dem på? Eller vill du kunna titta på den i nån speciell apparat?

 

Om inte annat så är det inget speciellt med att bränna en WMV-fil, på samma sätt som vilken annan fil som helst.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för snabbt svar. Såvitt jag vet är det helt oskyddade filer, det är bara det att det är bild och ljud istället för bara ljud och det verkar inte funka i mitt brännarprogram -alkohol

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm vill du alltså göra en vanlig "audio-cd" som går att spela i vanliga cd-spelare?

 

Annars är det "bara" att skapa en vanlig data-cd.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, tanke är att samla vmw-filerna på en separat cd och ha musik för sig och videofiler för sig på olika skivor men som sagt såvitt jag kan se fungerar det inte att bränna vmw-filerna till cd-skiva med brännarprogrammet jag har.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att plocka ur ljudfilerna från WMV filer går att göra i Movi Maker och sedan bränna dom som musik CD med Nero.

 

Vill du bränna filerna med bild och ljud till video då är det bäst att bränna dom till DVD om du vill kunna se dom på TV. Att plocka isär filerna i bitar kan du göra i Movi Maker.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...