Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HjÄÄLP! Maxtor OneTouch II Mina filer borta!?


Jempa

Rekommendera Poster

Helt panik, flyttade över externa hdd Maxtor onetouch II till en annan dator och installerade drivrutinerna till den på nya datorn. När jag sedan försökte komma åt hårddisken så ser det ut som om alla filer är borta! det verkar som den har skrivit om hela filsystemet eller nåt liknande, för det finns massa filer som heter konstiga namn.

 

Så det enda jag gjorde var:

1.) satte i usb hdd

2.) installerade drivarna (valde "Install drivers")

3.) försökte se filerna i windows utforskaren.

 

Någon som haft problem som detta o löst det?? Har total panik nu eftersom väldigt många av mina personliga bilder låg på den disken, i väntan att bli backuppade.... Verkar ju HELT sjukt att man inte ska kunna byta dator utan att Maxtors mjukvara ska fucka upp hela filsystemet..

 

Har tittat runt lite i olika forum men inte hittat något kring just detta problem.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt panik, flyttade över externa hdd Maxtor onetouch II till en annan dator och installerade drivrutinerna till den på nya datorn. När jag sedan försökte komma åt hårddisken så ser det ut som om alla filer är borta! det verkar som den har skrivit om hela filsystemet eller nåt liknande, för det finns massa filer som heter konstiga namn.

 

Jag hade ett liknande problem en gång med en extern hårddisk,

dock ej Maxtor.

 

Vad jag gjorde var att jag öppnade skalet och plockade ut själva hårddisken och kopplade in den som slav. Då kom alla filerna fram.

 

Men jag vet inte om Maxtor är lika lätt att öppna.

 

Rupert Landershausen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matte i ladan

Jodå. du har två skruvar i backkant på maxtorn som ska skruvas upp. Observera att din eventuella garanti ryker om du rör skruven som är plomberad med en klisterettikett.

Efter att du lossat skruvarna skakar du försiktigt fram disken skruvar lös den från sin släde och byglar om den och sätter in den i pcn.

Lycka till!

 

/Mats

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...