Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HJälp snälla


Gino

Rekommendera Poster

Hej!!!

 

Jag upptäckte ett förskräckligt problempå min sida www.freebox.com/ginoz när man tittar på sidan med upplösning 1024x768 och webläsaren är maximerad så är det inga problem med sidan men så fort man minskar webläsaren så anpassar sig inte framsen efter fönstrets storlek...snälla testa och se vad nu upptäcker, det som sker är att den sidan jag skriver nyheterna i täcker den frames jag har längst upp på sidan...Kolla min källkod och hjälp mig snälla...det är samma sak med netscape då är det redan fel på sidan vare sig fönstret är maximerat eller minskat...

 

Snälla det är akut jag behöver hjälp

 

H///

Gino

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Det beror såklart på att bilderna då inte får plats utan måste tryckas ihop i en mindre upplösning. Det enklaste är att fixa ett javascript som tar reda på vilken upplösning dom kör innan dom kommer in och sen ladda den sida som är anpassad för just deras upplösning.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för script som jag m¨åste ha??

 

vart kan jag få tag på det???

 

Måste jag göra en sida anpassad för upplösnmingen 800x600 och 1024x768 då eller???

 

Tacksam för svar

 

H///

Gino

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<citat>

Måste jag göra en sida anpassad för upplösnmingen 800x600 och 1024x768 då eller???

</citat>

Det enklaste är du inte sätter fast bredd på ramarna eller åtminstone har nån ram som inte har fast bredd... kolla i koden på andra sidor som använder ramar så får du se hur de har gjort...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svaret. Men nu är det så att jag har upptäckt ett till problem

på min sida. När jag laddar sidan med explorer så är det inga problem

men när jag sedan ska kolla in sida på netscape så dyker inte min meny fram.

Min meny so jag har u framet frleft.htm laddas inte.

Tror niatt ni kan hjälpa mig med detta problem.

 

Om ni vill kolla in sidan så hittar ni den på adressen http://www.freebox.com/ginoz

 

H///

Gino

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske bara var ett tillfälligt problem,för jag kan också se menyn nu men inte för att jag vet vad jag har gjort...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...