Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Digitalboxar


höganäs

Rekommendera Poster

Hi!

Jag har digital tv via boxer.Problemet är att jag emellan åt har en svag inkommande signal. Det får den konskvensen att bilden på tven blir rutig eller att den försvinner helt. Nu till frågan. Vad kan jag göra? kan jag köpa en annan digitalbox som klarar en svagare signal? Idag använder jag en Thomson 2000 DTI. Finns det bättre Antenner som klarar en svagare signaler?? Har frågat runt lite bland TV handlarna men de ger mig olika svar så att jag börjar tvivla deras kompentens i denna fråga.

Hopppas det är någon på detta forum som är insatt!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för antenn idag? Du kan prova med en antennförstärkare, kostar från ett par hundralappar, som du monterar så nära antennen som möjligt.

 

Du måste berätta mer om dina mottagningsförhållanden för att kunna få några bra råd.

 

-nisse

Failure is not an option!

It comes bundled with the software.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hi!

kan inte namnet på antennen . Antennen är av grid typ det vill säga rektangulär sitter på hustaket. har t.o.m två antenn för stärkare. Vad vill du vete mottagnings förhållande?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För många så duger en vanlig UHF (TV2) anntenn men om man bor i t ex Stockholm och använder Nacka masten så funkar det inget vidare därför att vissa sändare bla Nacka använder ett annat frekvensband för digital TV än för TV2. Gå till Teracom och kolla hur det förhåller sig i just ditt fall http://www.teracom.se/?page=1539

 

-nisse

Failure is not an option!

It comes bundled with the software.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...