Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook Express funkar inte


Il Conte di Luna

Rekommendera Poster

Il Conte di Luna

Plötsligt fungerar inte Outlook Express. När jag ska öppna ett mejl kommer felmeddelandet MSIMN.EXE har stött på ett problem och måste avslutas. När jag klickar på Skicka felrapport eller på Skicka inte hänger sig programmet och timglaset visar sig. Jag kan bara avsluta med CTRL-ALT-DELETE.

 

 

Jag har haft OUTLOOK-ikonen kvar på skrivbordet och råkade klicka på den och då började det programmet börja installeras, tror jag. Men jag vill ju använda Outlook-Express. Så det programmet avslutade jag. Kanske gjorde jag något fel då, som påverkar Outlook Express?

 

I alla fall, nu funkar inte Outlook Express. Hoppas i alla fall jag kan läsa om det kommer någon hjälp på det här.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du startar outlook igen och låter den installera sig klar och väljer att den inte skall vara din standardepostläsare så brukar det lösa sig.

 

Eventuellt får du gå in i internetalterativ på programfliken och ställa tillbaka outlook express

 

 

Milla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Il Conte di Luna

Hej - Vad menar du med starta outlook igen och låter den installera sig? Menar du att jag bara ska klicka på ikonen igen, och sen gå till Verktyg-Alternativ, och ta bort att den ska vara standardläsare.

 

Det hjälpte dock inte. Jag är inte säker på vad du menar med 'Internetalternativ på Programfliken.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håll dig till en tråd och lägg inte tillägg i en ny tråd, de blir ju fullkomligt oförståeliga.

 

Din andra tråd är borttagen.

 

Det här är vad som stod i den:

 

Nytt felmeddelande kom, denna gång DRWTSN32 har stött på ett problem.....

 

Cecilia - Moderator för Epostprogram

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt blev lite luddig:)

 

1. Starta programmet outlook med ikonen på skrivbordet och installera klart enligt instruktionerna på skärmen. Får du frågan om outlook skall vara din standardepostläsare svara Nej. När det är klart..

 

2. I webbläsaren internet explorer har du under verktyg/internetalternativ

När du öppnar den har du flera flikar bl.a program Där ställer du in standardepostprogram.

 

Detta löste problemet för mig..

Milla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Il Conte di Luna

Tackar.

 

Jag återställde systemet (Systemåterställning) - och nu verkar det fungera. Tack i alla fall för hjälpen, man blir ju lite desperat när inte e-posten fungerar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...