Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Trojan.Zlob = ingen anslutning till internet!!!

april3

Recommended Posts

Hej

Jag har läst en del inlägg här och försökte med Norton i safe läge och sånt men det vart bara värre! Nu kan jag inte ens komma ut på nätet för att ladda ner online scanningar men Ewido, etc!!!!

Det kommer upp en ruta med "New dial up connection" när jag startar Explorer eller Firefox webläsare!!! Sen kommer jag inte ut iallafall!!!

Vad ska jag göra?

Nån sa jag skulle omformatera hela datorn! Skulle det hjälpa? Eller ominstallera XP?

Norton är värdelös!!! Måste man köpa Ewido för att bli av med trojanen eller tar gratis versionen bort skiten gratis?

Tack på förhand

Trojan.Zlob brukar kräva lite specialverktyg ibland.

Med HijackThis så kan vi se vad som händer i din dator.

http://www.thespykiller.co.uk/files/HJTsetup.exe

Programmet kan föras över med diskett/CD om datorn inte har någon fungerande internet-anslutning.

Installera, kör, skanna och spara loggen (inget annat).

I ditt svar bifogar du HijackThis-loggen på detta sätt:

Tryck på LOG-knappen i Besvara-fönstret

Klistra in loggen

Tryck igen på LOG-knappen

Skriv också exakt vad Norton rapporterar vid en skanning, kopiera in loggen om det går t ex.

Naturligtvis så hjälper det att omformatera datorn men det är alldeles onödigt, det har varit många här med Zlob-problem som har fått hjälp att fixa sina datorer.

Norton är ju inte värdelös bara för att den har svårt just med denna trojan, alla program har svårt med vissa saker.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...