Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Skype - dåligt ljud, störningar???

razorbitch

Recommended Posts

Jag har installerat skype. när jag skulle tala med en annan användare, hörde jag mycket dåligt, ungefär som om det skulle vara mycket dålig mottagning på mobiltelefon, ja, knappt det. Bytte hörlurar, funkade åligt ändå. Hörlurarna som jag bytte till är provade på en annan dator med skype och funkade. Kan det ha med ljudkort, internminne eller vad har det med att göra??? Det skulle ju vara kul om man kunde höra den man pratar med...Det är Windows 98 på den datorn, men det ska väl inte spela någon roll och det var riktigt headset med mikrofon.

pratade du med samma person när du fick dåligt ljud?? För jag har upplevt att de flesta hör mig klockrent medan en o annan hör mig väldigt dåligt, samtidigt som jag hör dem bra...

Ja, jag förväntar mig ju att det här ska funka. Det var ett samtal mellan Sverige och Norge som det hördes dåligt på.

Men när jag testade headsetet med den här låtsaspersonen, som skype har, hördes det också skitdåligt i ett par av lurarna, mina egna hördes det bra ur (På Min Dator.)

Sedan tog vi Mitt headset och hedde på en annan dator och det vart skit igen. Fattar noll, men nog måste man väl kunna få det att funka??

[bild raderad 2006-01-23 22:00:36 av razorbitch]

verkar skummt, har inget bra svar på hur det skall fungera... det är precis som om det fungerar sämre med vissa uppkopplingar eller på vissa linjer... hör med ditt internetbolag eller med skype...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...