Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tips på bra 939 moderkort med AGP ?


?!

Rekommendera Poster

Hej,

Jag behöver tips på ett bra moderkort som har både AGP och PCI-E.

Har ett X850XT grafik kort som jag vill flytta över till det nya bygget.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm efter att ha studerat marknaden bestämde jag mig för att ta ett rent PCI-E mobo iallfall.

Så det blir till att köpa ett nytt grafikkort :(

De jag väljer mellan just nu är X800GTO eller 6800GS.

X800GTO har fördelen att ha video in medan jag inte hittar det på något 6800GS kort i den prisklass som jag kikar på (max 2500 sek ink. moms)

 

Nån kommentar ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar faktiskt själv lite svagt på att skaffa nämnda ASRock-moderkort (och lämplig A64 X2) eftersom jag redan har ett 6800U AGP. Spelprestandan mellan AGP vs PCEe är hursomhelst knappt mätbar ens en gång. Det bevisas t ex här där de har testat detta moderkort med först ett AGP- och sedan ett PCIe-grafikkort (båda korten var ett 6800GT):

http://surl.se/ahth

Möjligheten för SLI saknas förstås men det är nånting som ändå är helt oviktigt för mig, av den anledningen att nya grafikkort hursomhelst brukar ha bättre prestanda än två föregångare tillsammans.

 

Ifall video in inte är väldigt viktigt för dig tycker jag iaf att du borde satsa på 6800GS framför X800GTO. Ati har nämligen inte stöd för shadermodell 3.0 (DirectX 9.0c) förrän i den nya X1x00-serien.

 

Apropå det sven sjung sa angående nätagget så hade det inte inneburit några problem för mig eftersom jag har en "20+4" eller vad man ska döpa det till...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar !

Eftersom plånboken är något begränsad har jag bestämt mig för ett 6800GS kort.

Jag får väl leva med att jag inte kommer att kunna spela på högsta upplösning etc.

Ikväll blir det att sprätta kartonger och börja skruva ihop pryttlarna :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...