Just nu i M3-nätverket
Jump to content

hem-nätverket har slutat att funger

Lifesgood

Recommended Posts

köpte en ny dator för några månader sen och kopplade ihop med den gamla via en router (netgear)..första gången jag skulle fixa nätverket så funkade det även om det strulade ganska mycket. men jag tvingades att göra en total återställning på en av datorerna och sedan dess är det kört att få det att fungera.

Jag får kontakt med både den andra datorn och routern från bägge datorerna när jag pingar dom. däremot får jag ingen träff när jag använder windows inbyggda sökmotor och väljer "sök efter dator på nätverket", får bara fram den datorn som jag utför sökningen på.

jag har kört guiden konfigurera nätverk otaliga gånger, jag har provat att stänga av och på brandväggar. nu vet jag inte vad jag skall göra??

(båda datorerna kör Win XP home och sp 2, datorerna heter olika men nätverket heter likadant på bägge datorerna)

Blir tokig på detta och slår sönder inredning så fort någon ens nänmer ordet nätver :D tacksam för hjälp...

Se om du hittar något bra tips i någon av de här trådarna som handlar om olika typer av nätverksproblem:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=795790 med länkar till fler sidor

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=787959

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...