Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Sökbegrepp för sökmotorer

Licken

Recommended Posts

Hej,

jag har en hemsida med ett "språkval" som första sida (index.html). På denna sida finns inte särskilt mycket information om vad sidan egentligen innehåller. Jag har registrerat sidan hos några sökmotorer (ex Google), men dessa finner bara sidan då man använder sig av ord som finns med på denna förstasida. Kan jag på nått sätt lägga in "osynliga" ord i denna sida som sökmoterna kan använda sig av?

Mitt förslag är att skippa språkvalssidan. Ha nåt av språken som standardspråk och låt användare som vill komma åt nåt annat språk välja det därifrån (typ lite flaggor i nåt hörn).

Tack för det enkla förslaget. Enkla lösningar brukar alltid vara bra men i detta fallet tror jag att denna enkla lösning tyvärr inte är den rätta. 2 orsaker. Den sida som öppnas efter språkvalet är en ram-sida (en för vart språk). Den innehåller ju inte någon som helst relevant textinformation. Den andra orsaken (om den första går att kringå) är att det går bra med sökbegrepp på ett språk men inte nått annat av de tillgängliga språken.

Med andra ord.....jag tar gärna emot fler förslag på lösning. Jag är säker på att det finns för jag är ju inte den ende på jorden som gjort en hemsida:)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...