Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilket av dessa 7?


_NeXus_1

Rekommendera Poster

Hej!

 

Vänder mig hit för att jag är inte så säker på vilket av dessa grafikkort här nedan jag ska köpa.

 

Ska i stort sett bara ha det till cs, men också till BF2!

 

Har en AMD 3000+ och 1024 i minne så vilket graffe ska jag ha för att det ska flytta hyfsat i BF2?

 

1. XFX GeForce 6600 256MB Passive Cooling, PCI-Express, Tv-Out/DVI, Retail

1179:-

 

2. XFX GeForce 6600 256MB DDRII XXX,450Mhz, PCI-Express, Dual-DVI, Far-Cry, Retail

1295:-

 

3. PowerColor Radeon X1300PRO 256MB DDRII, PCI-Express, Tv-Out, Dual-DVI-I, Retail

1379:-

 

4. PowerColor Radeon X800GT 256MB GDDR3, PCI-Express, Dual-DVI-I, Tv-Out, Retail

1595:-

 

5. Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3, PCI-Express,"Ultra/1960PCX Golden Sample

1595:-

 

6. PowerColor Radeon X800GTO 256MB DDR1, PCI-Express, DVI-I, Tv-Out, Retail

1595:-

 

7. XFX GeForce 6600GT 128MB GDDR3, PCI-Express, Extreme Gamers Ed., Retail

1695:-

 

bara skriv vilket ni hade köpt!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara skriv vilket ni hade köpt!

 

I den prisklassen så... inget av dem du räknar upp! Du räknar upp bl a ett XFX 6600GT för 1695kr. För bara ett par hundra kronor ytterligare får du detta 6800GS som presterar mkt bättre:

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artid=GIGPCX68GS

 

Undvik iaf standard-6600 då dessa hör till budget-prestanda-klassen. 6600GT gör fortfarande hyfsat bra ifrån sig även om det numera nog får räknas höra till budget-pris-klassen. 6800XT blev för inte så länge sedan att föredra framför 6600GT i ungefär samma prisklass, eftersom det presterar lite bättre.

 

6800XT:

http://surl.se/agxz

 

Geforce 6 har iaf fullt hårdvarustöd för DirectX 9.0c till skillnad från Ati-korten du räknar upp. Undantaget är X1300Pro vilket faktiskt stöder DX 9.0c men dess prestanda är dock mkt lägre än 6800GS.

 

Som du säkert förstod fick mitt tips iaf nu bli det 6800GS under länken högst upp..!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du har ett pci express-moderkort? då? Uppenbar fråga, men många missar det... :-)

 

Jag förstår att du inte vill att det ska lagga, eftersom BF2 är ett onlinespel får ju även tillfälliga lagg så mycket mer ödesdigra konsekvenser än i singleplayerspel, och de händer ofta just när de inte får hända! Men det finns väl ingen garanti för att det inte ska lagga? För lagg beror ju på fler saker än på grafikkortet/minnet/processorn. Det kan t ex vara ljudkortet som spökar, brandväggen som är felaktigt inställd, servern du kör på eller uppkopplingen t ex. Och så beror det såklart inte minst naturligtvis på vilka grafikinställningar du kör med, upplösningen och kvalitetsinställningarna.

 

Men med de förbehållen, om din dator är ok i övrigt och inte infekterad av virus mm, och du inte kör med extrema inställningar, så borde det inte lagga med det kortet. Men med samma inställningar som går bra i singleplayer går det ju inte att köra, just eftersom marginalerna är mindre.

 

Mer kan ingen lova! ;-)

 

/ m

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo det ä klart det beror på allt det du säger, men i singel player så borde det väl gå köra på rätt snygg grafik ändå :P...tack ändå

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6800GS (pci-e) ger mycket bra prestanda för just nu inte ens 1900kr, det har varit dyrare för inte alls länge sedan.

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artid=GIGPCX68GS

Självklart finns det kort som presterar bättre, men absolut inte för de pengarna. Det finns t ex det snabbare 7800GT som kostar över tusen kronor mer eller Ati X1800XL som är ännu dyrare...

 

Här kan du bläddra framåt bland några sidor prestandastaplar och kika lite:

http://www.guru3d.com/article/Videocards/278/7/

 

Ett sådant kort hade iaf trivts som fisken i vattnet tillsammans med din 3000+ och 1GB RAM..! :-)

 

EDIT:

Raderade saker som jag säger två gånger..! ;-) Tror jag är trött nu...

[inlägget ändrat 2006-01-19 17:00:00 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...