Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad finns det för alternativ om man vill köra linux eller BSD på en 64mb USB disk?


Henrik30000

Rekommendera Poster

Vad finns det för alternativ om man vill köra linux eller BSD på en 64mb USB disk?

jag känner bland annat till DSL och knopperdisk, men dom har jag lite problem med, DSL har en skrivbordsmiljö som jag inte kommer överräns med, och inte heller nån bra packagemanager vad jag kunde hitta, och jag kollade bara på live CD versionen då, kanske ännu mindre på usb-versionen, på knopperdisk har jag problem med att få det att funka över huvudtaget, på boot-disketten (syslinux, nån färdiggjord som ska kunna boota usb:n) så kommer den till "loading kernel", "loading initrd" (inte helt säker på om det var initrd, vet inte vad det är...), och sen kommer det "boot failure".. kanske att nån vet hur man löser detta, annars vore jag nog nöjd med en dist som bootar och har "rätt" skrivbordsmiljö (vissa nya är ju kul att prova på också), men de två som jag föredrar är nog 1. KDE, 2. Gnome (Mezzo skulle nog komma på tredje men den finns bara på demo-livecd än vad jag vet)

 

"FAQ" på om att köpa en större disk istället: jag har en 64mb disk som jag fått när jag praoade, så jag tänkte bara få lite användning av den, att betala för en för att kunna installera linux på den förstör ju hela poängen med linux ju ;), och då kör jag hellre med en live CD

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...