Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
[W.B.]Ghandi

spela in

Rekommendera Poster

Klara

Hej!

Prova det föredömligt enkla Audacity som finns på PC för Alla-CD!

Klara

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
[W.B.]Ghandi

oki ska esta men lite enkelt hur spelar man in webbradio på det

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Klara

Jo, det är mycket enkelt. Du har sidan med den radiokanal du lyssnar på öppen. Öppna Audacity och klicka på "spela in-knappen", som är den runda, röda knappen uppe i verktygsfältet. (m.a.o. som på en vanlig bandspelare.) Spara sen in i valfritt format.

Finns ett annat gratisprogram också, som heter "Screamer" med länkar till en massa radiokanaler. Men jag tycker att Audacity är bättre.

Klara

[inlägget ändrat 2006-01-17 19:12:44 av Klara]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
[W.B.]Ghandi

oki klara! jag gjorde så men det hände inget jo han började räkna inspelning men är det någon speciell inställning jag glömt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Klara

Jag vet ju inte hur pass erfaren datoranvändare du är, så för säkerhets skull - du är väl uppkopplad och hör webbradion när du skall spela in den? (Ta det inte som en förolämpning!)

Du behöver också ha en någorlunda snabb bredbandsuppkoppling (telefonmodem duger inte!) för att inte ljudet skall hacka.

Om det går in ljud i programmet så lär du se det på kurvorna när du klickar på den röda knappen.

Sen skulle jag föreslå att du kollar på "Arkiv" och "Inställningar" att det ser ut så som du vill ha det där. Det kan ju bero på din dator lite hur det skall se ut.

Och så får du ju inte glömma att kika in i "Windows ljudhanteraren" och kolla dina inställningar där.

Annars får man prova och prova (och misslyckas ibland) tills det faktiskt funkar. För det gör det! Lycka till!

Klara

[inlägget ändrat 2006-01-18 14:34:41 av Klara]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alexander Lund

Annars är screamer radio ett hett tips... Enklare än det Klara föreslog

http://www.screamer-radio.com/

Edit:

eller så läser med ett öga öppet istället för inget...

Men men länken finns nu till screamer

[inlägget ändrat 2006-01-18 14:38:14 av Alexander Lund]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
[Esc]

Det du behöver är ett någorlunda modernt ljudkort där du kan ställa in inspelningskällan till "What u hear" eller något liknande. Men tänk på¨att stänga av andra program som kan ge ifrån sig ljud under tiden. Mailprogram. "Klicket" i Internet Explorer om du har en sida som uppdaterar sig med jämna mellanrum. I och med att du spelar in allt ljud som går igenom ljudkortet

Lyckas du inte spela in någon av "inspelningsvalen" så kan du köpa en audiosladd och koppla från "line out"/hörlursutgången, till line-in/microfoningång. t.ex. http://www.clasohlson.se/ext.asp?art=327702000

--

[Esc]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...