Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

GPU:n är 63 grader?!


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder
znej skrev:

Att lämna tillbaka 500 wattaren från kjell.com är givet tycker jag och det är klart sämre än Zalman!

 

Jupps, 500 wattaren ska tillbaka imorgon. Helt klart!

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Sådär ja, nätaggregatet tillbaka lämnat och pengarna tillbaka. :-)

 

Även ett nytt grafikkort blev det, Geforce NX 6600 LE 256 MB, utan dönande fläktar och intern strömförsörjning. Tyst som en mus blev datorn nu. :-) Hoppas stackarn är stabil och inte "hänger sig" längre nu. *tycker synd om datorn*

 

Nu ska jag bara få Komplett att ta tillbaka det jag köpte hos dem.

Skrev ju ett mail till supporten, men de har fastnat för mitt problem med hårddisken och felloggen i Loggboken.

 

Nu återstår, hoppas jag, bara det problemet att lösa.

 

Tack alla för ert engagemang i den här frågan och problemet.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

 

- Steven Wright

[inlägget ändrat 2006-01-17 17:07:13 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

znej skrev:

En intressant sak är att vissa tillverkare har två separata "rails" (utmatningar kan man väl säga) medan andra bara har en på 12 volt. Har i själv verket alla tillverkare två utmatningar ("rails")?

Nej, det finns aggregat med 4 rails också.

 

Den ska ha två separata "rails" (12V1 och 12V2). Den ena har max 10 A och den andra max 15 A. Om man lägger ihop dem blir det alltså 25 A max för båda.

Tror inte man bara rakt av kan lägga ihop på det sättet. I så fall skulle min PSU, som har 4 rails, ha 62A på +12V, utan det levererar 35A på +12V enligt specifikationerna.

 

Bara ett litet klargörande i nätaggregatsfrågan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack ska du ha Maratonmannen för din information. Nej jag tror nog inte heller att man kan lägga ihop strömstyrkan på två rails som jag skrev.

 

Stefan, det är vettigare med ett Geforce 6600 för dig som inte spelar med datorn. Och som du skriver så är det oftast mer oljud från fläkten på ett snabbare grafikkort. Bildmässigt (2D) har det ingen betydelse med ett slöare grafikkort.

 

Jag har ett ATI Radeon 9800SE grafikkort med tv-tuner (All in Wonder kallas det). Det är perfekt för mig eftersom det har stort användningsområde och fläkten låter inte för mycket. Jag använder det som en hårddiskvideo och vid sällsynta tillfällen spelar jag och då fungerar kortet hyggligt bra till det också eftersom det klarar Direct X 9.

 

Lycka till med Komplett. Jag hade ingen tur med dem när jag var kund där (med betoning på VAR kund för jag är det inte längre).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
znej skrev:

Stefan, det är vettigare med ett Geforce 6600 för dig som inte spelar med datorn. Och som du skriver så är det oftast mer oljud från fläkten på ett snabbare grafikkort. Bildmässigt (2D) har det ingen betydelse med ett slöare grafikkort.

 

Ja, jag tror det också.

Det var nog lite overkill det där grafikkortet för min del. :-)

 

znej skrev:

Lycka till med Komplett. Jag hade ingen tur med dem när jag var kund där (med betoning på VAR kund för jag är det inte längre).

 

Hur då? Retur som gick åt skogen?

Tar de inte tillbaka kortet, så vänder jag mig till KO.

 

För att man har väl ångerrätt även på distansköp?

 

Supporten där verkar väldigt medgörlig och hjälpsam.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var en retur/RMA som inte gick bra. Supporten ansåg att det var fel på ett moderkort som jag hade köpt där. Jag beskrev felet och de sa att jag skulle skicka in det "så att vi får titta på det". Inget snack eller varningar om att jag kunde få stå för någon kostnad.

 

När jag sen fick mejl om att det inte var fel på moderkortet och att jag skulle betala flera hundra kronor så blev jag paff. Sen visade sig att det var fel på nätaggregatet istället men det kom jag på själv efter efterforskningar på nätet.

 

Jag klagade mycket eftersom jag ansåg att det var supporten som vilselett mig. Det skulle istället sagt att de "tror" att det är fel på moderkortet och så varningar om att jag skulle kunna få straffavgift.

 

Men icke att jag fick några pengar tillbaka, jag klagade i flera mejl men de kunde bara beklaga.

 

Sen fick jag tillbaka det där Abit-moderkortet (skräp- märke) och då funkade det ett tag med en ny nätdel. Sen var det något med minneshanteringen som inte funkade. Då sket jag i det där och köpte ett Asus moderkort istället som fungerade hur bra som helst och jag har inte haft något som helst problem med det. Köpte det på jmedata.

 

För att markera ett avslut på flera veckors strul och vånda så tog jag en hammare och slog sönder Abit-moderkortet. Det där kostade mig ca 900 kr + straffavgift (tror det var ca 350 kr).

 

Personligen anser jag att Komplett är en oseriös nätbutik som inte tar hand om sina kunder utan stödjer sig på regler som absolut inte går att frångå. Det måste gå att göra undantag.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger dom en sak ska dom ju göra så!

 

Mina erfarenheter av komplett är att de är lite konstiga, skickade in ett kort i retur för "pengarna tillbaka"; (samma kort som i tråden faktiskt!) och istället fick jag ett nytt ersättingskort... ?? Dom kan inte läsa RMA speciellt noga .... usch!

 

Fast dom bytta iofs ut hårddisekn som jag hade tappat i backen 3 gånger :) Fast då skickade jag mail först och hotade med att överge dom, förklarade att jag var en väldigt ung kund och att jag kommer handla mycket i framtiden. då gick det utmärkt.

 

 

Just nu är jag ganska neutral till komplett. Snabbt och enkelt är det iaf, men vilken butik är inte det idag?

 

Jag har döpt en "label" i min gmail till "Komplett idiot", där passar deras mail mycket bra.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...