Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bug i uppgraderingen av medlemskontot


Coleburn

Rekommendera Poster

Alla hänvisningar till Namn och/eller medlemsnummer är redigerade!

 

Uppgradera ditt medlemskonto!

Hej XXXX! Vi har uppgraderat vårt medlems- system och du behöver nu verifiera dina uppgifter. Medlemskapet och inloggnings- uppgifterna kommer att fungera på samma

sätt som tidigare.

Klicka här för att uppgradera >>

Där sista raden är en länk till

javascript:document.regStartTopp.submit()

 

Resultatet av att följa länken blir detta:

 

Server Error in '/' Application.

Exception in IDGLib.DataLayer.SaveConnectActivateUser! (Message=wmSqlError, Log=Using custId from DB;Using MemberPass, its strong;Using sent password;PassIsStrong;Customer name is changed,(Connecting customerid);Customer street and postnr is changed,(Connecting customerid);Insert customer XXXX;)

Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

 

Exception Details: System.Exception: Exception in IDGLib.DataLayer.SaveConnectActivateUser! (Message=wmSqlError, Log=Using custId from DB;Using MemberPass, its strong;Using sent password;PassIsStrong;Customer name is changed,(Connecting customerid);Customer street and postnr is changed,(Connecting customerid);Insert customer XXXX;)

 

Source Error:

 

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

 

Stack Trace:

 

[Exception: Exception in IDGLib.DataLayer.SaveConnectActivateUser! (Message=wmSqlError, Log=Using custId from DB;Using MemberPass, its strong;Using sent password;PassIsStrong;Customer name is changed,(Connecting customerid);Customer street and postnr is changed,(Connecting customerid);Insert customer XXXX;)]

IDGMedlem.CustomerRegistration.StoreAndForward(Boolean blnUpdateData) in c:\inetpub\wwwroot\idgmedlem\customerregistration.aspx.cs:1167

IDGMedlem.CustomerRegistration.Page_Load(Object sender, EventArgs e) in c:\inetpub\wwwroot\idgmedlem\customerregistration.aspx.cs:282

System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +55

System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +27

System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain() +750

 

 

==Coleburn==

 

--------------------

"It takes a lot of knowledge to

really mess something up!"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö

Hej!

När jag går in på ditt konto så ser jag att du är konverterad. Gick det bättre när du provade igen?

//Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope...samma sak andra gången!

(eventuellt lite andra felkoder, men det kan jag inte verifiera nu)

 

Ska testa att logga ut/in manuellt och se om något ändrar!

 

==Coleburn==

 

--------------------

"It takes a lot of knowledge to

really mess something up!"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope...loggade ut/in men ingen skillnad. Får fortfarande layern med info om att medlemskontot skall uppgraderas. (Ja, jag tömde cachen och laddade om sidan).

 

 

==Coleburn==

 

--------------------

"It takes a lot of knowledge to

really mess something up!"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Nope...loggade ut/in men ingen skillnad. Får fortfarande layern med info om att medlemskontot skall uppgraderas. (Ja, jag tömde cachen och laddade om sidan).

Hej!

Jag provade att uppgradera ditt konto nu. Det fungerade bra. Kan du kolla om det fungerar bättre för dig nu?

//Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, nu får jag inte uppdateringspåminnelsen längre!

 

 

==Coleburn==

 

--------------------

"It takes a lot of knowledge to

really mess something up!"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...