Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

förminska filstorlek.


pure

Rekommendera Poster

hejsan. jag har cirka 7 GB med olika inspelade filmklipp som jag skulle vilja få ner på en dvd-skiva. går det att lösa med något smart program? alltså, försämra kvalliten, eller försämras den alldeles för mycket då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En normal DVD rymmer 4,7GB data Måste du ha alla filmklipp på samma skiva. Bränn 2 skivor så får du den kvalite orginalet har. Jag vet inte hur mycket Winrar eller zip drar ner storleken men inte så mycket tror jag.

Milla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Hansson

Jag håller med, ta två skivor...

 

Men om det måste vara på en så ger nog Divx eller Xvid störst minskning i filstorlek. Zip och rar tror jag inte påverkar alls mycket.

 

 

/Oskar

__________________________________________________

 

Laozi - "Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du bara göra en kopia av filmklippen eller vill du göra en "riktig dvd" av dem som du kan spela upp i en vanlig dvdspelare (alltså inte i datorn)?

 

Om det är en kopia av klippen, gör som Datamilla och Oskar skrev.

 

Om det är en "riktig dvd" som avses så är det totala speltiden för filmklippen som är mycket mer intressant än hur stor plats de tar för tillfället. En dvd rymmer runt max 2 timmar med "dvdkvalitet". Hur mcyket mer man kan få in bestämas av vilken kvalitet man behöver och vilken sorts filmklipp det är frågan om.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...