Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Var/hur lägger jag in PPD:er på PC, gäller InDesign 2.0


Ann P

Rekommendera Poster

Hej

Har gjort en broschyr i InDesign 2.0 och tryckeriet vill gärna ha filen i ps-format.

Har fått dessa uppgifter o PPD-fil från tryckeriet:

 

Sättare: Scitex Dolev 400 eller Scitex Brisque

 

PPD-fil: Extreme_L3.PPD

 

Sättarna var inga problem att installera, gick in via kontrollpanelen - skrivare. Men när jag har läst en massa fakta överallt så står det att man ska installera PPD-filen samtidigt som man installerar skrivaren/sättaren.

Det är här jag går bet....

Var lägger jag in PPD-filen på PC (XP)? Det fungerade inte när jag installerade skrivarna/sättarna. Jag ser inte var jag ska lägga till det isf.

När jag är i InDesign och ska skriva ut en ps-fil via dessa ps-skrivare (de skrivarna/sättarna jag installerade) och väljer en av dessa på "Printer" så blir det grått där man ska välja PPD. (På den övre raden "Printer Style" kryssar jag inta i ngt eftersom det ändras till custom då jag väljer annan skrivare än standardskrivare)

Väljer jag däremot "Postscript File" (Här är det eg ett litet R i en cirkel mellan Postscript o File) kan jag välja en av mina ps-skrivare från tryckeriet på PPD-raden.

Varför ser jag bara skrivarna? Ser även Acrobat Distiller CS, Acrobat Distiller CT, Acrobat Distiller J mm där.

Jag har lagt en hel dag på att försöka hitta en lösning och vill så gärna lära mig detta. Har sett ett liknande inlägg (nr 117) här men det har inte hjälpt. Det var dessutom för Mac, jag sitter vid PC.

 

Tack Snälla på förhand

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...