Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

datastrul


lasse Andersson

Rekommendera Poster

lasse Andersson

Jag är en dataidiot och kan inte mycket om datorer men ställer ändå frågan för att se om någon kan hjälpa mig-

 

Min dataskärm blir helt blå och det står att min handware is failed.Sedan måste jag starta om burken varje gång.

 

Hur fan vet man vad som är galet,måste man lämna in burken och kasta ut en massa pengar på att konstatera att det bara är att kasta skiten.

 

Den är ju ca 6 år gammal så den har säkert gjort sitt.

 

När man går in i enhetshanteraren och kollar där så funkar alla komponenter korrekt som ligger där men det kan väl vara någon annan hårdvara som håller på att gå sönder

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för dator, vilken processortyp, operativ och övrig spec.?

Lite svårt utgångsläge med bara en ålder på den och ett felmeddelande.

 

Blåskärmsmeddelanden brukar ha en sifferserie med, den är minst lika intressant som rubriken.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lasse Andersson

Hej.Det är en AMD Athlon 1 GB och jag har XP.det kommer inte upp någon sifferkombination vad jag har sett.

 

Nu har min dator fungerat i över 2 tim men ibland så strular den varje gång jag startat upp den och jag måste starta om den

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara överhettning eller ett ESD-skadat minne - och mycket annat.

När du får blåskärm står det en STOP-kod typ 0x00E421 eller nåt - första raden om jag inte minns fel (minns inte senast jag fick blåskärm). De två sista siffrorna/bokstäverna berättar vad som falerat.

Håll utkik efter det och posta när det dyker upp nästa gång.

 

| Noisekiller |

Pengar betyder inte ett lyckligt liv men bekvämlighet i ett olyckligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lasse Andersson

Ok tack.jag skall hålla ögonen öppna och notera ifall det dyket upp någon sifferkombination.Har satt i ett 128 interminne som var begagnat för några månader sedan så det kanske är det som ställer till det i burken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...