Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur göra en logga Photoshop eller PPP?


stickans

Rekommendera Poster

Det enda jag sysslat med i Photoshop är att redigera bilder och ändra på bakgrunder, färgsättning och annat lite mer vanligt - men nu skulle jag vilja göre en logga...

 

En rund bild med en skiss (en bild eller teckning) i mitten och med text i en bord rd runt om. Någon här som vet något, förhoppningsvis inte alltför avancerat..., sätt att få till något dylikt?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast är att läsa lite på tutorial sidor (google: photoshop tutorials)

 

Annars, för det du efterfrågar kan du använda selectverktyget (högst upp i toolboxen) med cirkelverktyget och dra ut en selection.

 

Här kan du t ex enklast klippa in en bild med t ex CTRL+V medans markeringen snurrar. (Finns massor med mer avancerade sätt att göra det, du får experimentera lite själv)

 

Sen väljer du färg och högerklickar i markeringen och väljer Stroke. Där får du välja tjocklek osv på randen runtom cirkeln.

 

Sen får du skriva lite text med någon snygg font och välja färg. Gå sen till lagret, högerklicka, välj Rendera. Sedan kan du välja textlagret och använda lite olika transformeringar för att böja och dra i text.

 

Rinse, repeat tills det blir något du är nöjd med.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag är inte så ortodox..

 

Jag skulle utnyttja Wordart i Word, om du har det. Där kan du få en Wordartfigur som är rund, där texten går runt om.

Den kan du dra i på en massa olika sätt och fylla med lämplig färg på fonten mm.

 

Sen skulle jag kopiera (Ctrl+C) och sen klistra in den i bildbehandlingsprogrammet med Ctrl+V. Det funkar åtminstone i Paint Shop Pro.

 

Sen kan man ju fortsätta med bilden i sitt bildbehandlingsprogram..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack ska ni ha! Där fick jag ett par tips att testa. Börjar med ditt tips bmhson, verkar enklast för en riktig amatör på området...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...