Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Integrera gammal version av SPCS Adm 2000 i ny version


Kivas

Rekommendera Poster

Hej.

 

Jag har tagit en säkerhetskopia på mitt företag i spcs adm 2000 ver 2,5 och har nu installerat den nyare versionen 4,2. När jag skall installera företaget från säkerhetskopia går det bra, men när jag skall till att öppna företaget så får jag felmeddelandet att integrering av företag från versioner äldre än 3,2 inte är möjlig. Någon som kan hjälpa mig med hur man gör. Jag kan ju inte bara kasta iväg 10års faktura och kundunderlag.

 

Mycket tacksam för hjälp.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enklaste sättet borde vara att ringa supporten och be dom fixa det, dom brukar vara väldigt hjälpsamma.

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johan pålsson

Hej,

 

Du får göra det stegvis, dvs. installera en äldre version (ex. 3.x), göra återläsning, konvertera företagen och sedan ta backup igen.

Den backupen läser du sedan in i den nya versionen av SPCS och gör en ny konvertering.

 

Men, det bygger på att du haft supportavtal hela tiden och alltså fått alla versioner med jämna mellanrum (och att du sparat skivorna).

Annars får du ringa supporten (eller din ÅF) och hoppas att de inte är alltför dyra på konverteringen.

 

 

 

Mvh

 

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Johan har du någon aning huruvida SPCS 2000 Skatt, Företag, Ekonomi etc. är kompartibla med SPCS 2000 4,2? Kan man gå via någon av dem?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johan pålsson

Hej,

 

Nej, det är inte troligt eftersom det är olika typer av program

med olika databasstruktur.

 

Mvh

 

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...