Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Finns det något sätt att stoppa de som håller på?


Tessan_2005

Rekommendera Poster

Hejsan

 

Jag finns som medlem på en asiatisk sajt där två av medlemmarna angriper mig direkt så fort jag har startat en tråd.

 

En av dem som håller på har kallat mig för det ena och det andra samt att han har antydigt att jag skulle vara psykisk störd, efterbliven samt att jag skulle lida av schizofren.

 

Ytterliggare en kille har nyligen börjat att attacktera mig. Han anklagar mig bland annat för att jag skulle ha förstört catdang.com samt att han också har anklagat mig att jag skulle ha trakasserat andra medlemmar.

 

Okej, jag kommer inte åt catdang.com eftersom den sajten verkar vara nere men nu är det inte på catdang.com de håller på utan på en annan sajt.

 

De som äger den här asiatiska sajten gör ingeting åt detta utan de låter de två fortsätta att kränka och anklaga mig för det ena och det andra.

 

Visst, jag skulle kunna lämna sajten men det innebär då att de rentav skulle vinna i och med att de har fått bort mig därifrån.

 

Nu till saken ... Finns det ett sätt att stoppa de här två från att kunna fortsätta med sina trakasserier men även ställa de som äger den här asiatiska sajten till svars för vad de här två medlemmarna håller på med?

 

Obs: Jag har sparat ned en hel del trådar från den här sajten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har då MYCKET svårt att tänka mig nån annan än lösning att kontakta de som administrerar siten där du blir trakasserad. Ja, förutom att lämna siten förstås.

 

Låt inte ditt liv konsumeras av dryga och otrevliga människor! Lämna siten och hitta en ny istället!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, jag skulle kunna lämna sajten men det innebär då att de rentav skulle vinna i och med att de har fått bort mig därifrån.

 

Den som vinner mest om du lämnar siten, är du själv . De andra spånen kommer genast att leta upp en ny att ge sig på.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som inte dödar dig gör dig starkare.

 

Kom ihåg att sådana där personer lever på att få respons på sina angrepp. I webbforum såväl som i livet så tröttnar sådana personer om man ignorerar dem, så antingen stannar du kvar i forumet, och låter stringent bli att kommentera, svara eller på något sätt uppmärksamma de inlägg dessa personer gör, eller så lämnar du det (eftersom det uppenbarligen inte existerar några regler där som utesluter sådana medlemmar).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen ide att kontakta de ansvariga för sajten eftersom de ändå så inte gör något åt dem som håller på.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv råkat ut för sådana typer på svenska forum (typ sweclockers, Itforum) och jag vet av erfarenhet att nedan råd:

 

I webbforum såväl som i livet så tröttnar sådana personer om man ignorerar dem

 

att ignorera dessa typer inte biter alls, snarare tvärtom, det sporrar töntarna än mer.

 

Det jag märkt av dessa forumtöntar är att de tydligen oftast verkar sakna arbete och fritidssysselsättningar, familj, vänner etc. då de i 99% av fallen praktiskt taget lever dygnet runt på sina "favoritforum", mornar –kvällar –helger -storhelger alltid finns dom där..

 

Normala människor förstår att de inte enbart har ETT inre problem, utan flera. Tyvärr hinner ofta inte de "normala" besökarna att lägga märke till detta, då de besöker forumen mer sällan. Normala besökare "ser" oftast endast all dynga dessa töntar häver ur sig. (varför det är dumt att "vara tyst")

 

Jag förstår att du känner det som att dessa töntar misskrediterar dej, men troligtvis gör du bäst i att inse att orsaken till att dessa töntar attackerar dej är faktumet att du med din kunskap, din insikt etc. "hotar" dessa självutnämnda "forumgudars" självpåtagna roll i forumet.

 

Be gärna töntarna att konkretisera sin kritik etc.! Be töntarna visa vad du skulle ha gjort som är så fel!

 

När töntarna inte kan detta så inser de själva att de gör bort sig själva! Töntarna inser sakta men säkert att deras trovärdighet & status sänks för varje inlägg de gör som de inte kan backa upp med fakta eller bevis för dina fel!

 

Det är det enda som kan ta udden ur forumtöntarnas attacker.

 

 

 

/Ynf

Ladda ner en professionell & väl genomtänkt installationsanvisning för maximal prestanda, mycket stabil drift samt hög säkerhet mot virus & angrepp på: http://www.tsv14.net

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Be gärna töntarna att konkretisera sin kritik etc.! Be töntarna visa vad du skulle ha gjort som är så fel!

 

Det måste vara väldigt olika på olika ställen vad som fungerar och vad som inte fungerar.

 

MIN erfarenhet av dylika personer (eller vad de nu är) är att svara på deras kritik bara gör att de lägger i nästa växel och kritiserar ännu mera, ännu mera detaljerat och meningslöst. De kommer inte att inse något alls, de tänker ju inte så hur ska de kunna inse något?

 

Nå, på Usenet kan man slänga in folk i sin killfile och på så vis rensa upp en smula men det är ju lite svårare på ett webforum.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att ignorera dessa typer inte biter alls, snarare tvärtom, det sporrar töntarna än mer.
Kanske i början. Om de märker att de inte får nån reaktion så testar de att trappa upp, till de får nåt svar. Om man ignorerar dem tillräckligt länge inser de förhoppningsvis såsmåningom att det är lönlöst.

 

Jag tror att det är lite som Hjalmar Söderberg skrev:

Man vill bli älskad,

i brist därpå beundrad,

i brist därpå fruktad,

i brist därpå avskydd och föraktad.

Man vill ingiva människorna någon slags känsla.

Själen ryser för tomrummet och vill kontakt till vad pris som helst.

 

Mata inte trollen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...det värsta som kan ske är väl att du blir utslängd? så ta hjälp (?) av någon av agitatorerna här och gå till motangrepp!

 

Njut av läget och öva upp din elaka sida!

 

Agitatorerna här är ju kvar så konsten att hålla sig inom spelreglerna klarar de (om nu forumet du talar om har några regler).

 

Med lite tur kan du få idioterna att utrycka sig så illa att ingen tar de på allvar och de blir kickade från forumet (om nu forumet du talar om har några regler).

 

Eller skapa ett nytt konto, ett nytt alias och låt det gamla somna in.

 

Fast bäst - ignorerar deras angrepp och bevisa din storhet.

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

[inlägget ändrat 2006-01-10 11:13:06 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...