Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

slängd nyckel


pål  dyberg

Rekommendera Poster

Hej. Det här låter skumt, men sanningen överträffar dikten ibland...

Jag köpte windows xp mediacenter med min nya dator för ett tag sen. Nu var det så att skivorna kom i ett litet plastfodral av plast med den där lilla nyckeln på skriven på en liten plastremsa, ja ni vet. Ivrig som jag var slängde jag den där plasten på skrivbordet. alla glada tills häromdan då jag inte kunde hitta den där plasten när jag skall ominstallera allt. Frugan har slängt plasten eftersom hon trodde det var skräp. Hugh.

Nu till frågan. Kan jag ta reda på vilken nyckel jag använt för att använda den igen på samma dator efter ominstallation eller får jag punga ut med nya pengar för en ny kopia?

 

 

[inlägget ändrat 2006-01-09 21:03:58 av pål dyberg]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

år jag punga ut med nya pengar för en ny kopia?

 

Du får ingen kopia utan ett original ;)

 

Det lär gå att få fram numret, sök lite i forumet så kommer du att hitta det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var operativet förinstallerat på datorn eller installerade du det själv? Låter som du installerade det själv från början , men vill bara vara säker. Om du fick datorn levererad med XP så måste det sitta en licensnyckel på datorchassit oxå.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I tidigare versioner av Everest Home så fanns menyn för Operativsystem och där står både produktnyckel och produkt ID.

 

Den versionen av Everest jag fortfarande använder är v1.51.195 där den menyn fortfarande fanns, i version 2 tog dom bort den av någon anledning.

 

Skall söka efter länk till den versionen och se om jag hittar den.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...