Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HITTAR INTE DRIVRUTINER!!!


Gyllene emil

Rekommendera Poster

Gyllene emil

Hej!

 

jag har ett GeCube RADEON XL800 XL grafik kort men hittar inte rätt drivrutin har hittat en länk igenom everest "http://www.gecube.com/software-reg.php?to=driver" och vet inte om jag ska leta där eller om jag ska leta på ati hade varit jätte glad om någon hade kunnat hitta vilken jag ska ladda hem

 

 

_____________________________________________________________

 

 

Feel the power

 

 

 

_________________________________________________________________

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ladda ner från Ati också. De släpper nya drivrutiner varje månad, och varje drivrutin är döpt efter månaden och året den släpptes. Den som kom i december-05 heter Catalyst 5.12. Men eftersom Ati hade lovat att fixa vissa videofunktioner i sina nyaste kort innan årets slut och de inte var klara till 5.12, fick de lov att släppa en till, precis innan jul. Den fick namnet Catalyst 5.13. Antar att du kör XP:

https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=293

 

Länkn är brutenb ovan, men kopiera alltihop och klistra in adressen.

 

Läs det som står under Notes också, dvs att du måste installera .NET och gärna även Uninstaller för att avinstellera gamla Catalyst-drivrutiner. Du måste såklart alltid avinstallera gamla rutiner, men om du inte redan har gjort det verkar det vara programmet för det. Och sedan ska du väl också välja den versionen av Catalyst som stödjer svenska, dvs den som finns under Alternate/Optional downloads.

 

När du ändå håller på kan du också ladda ner senaste DirectX:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=2DA43D38-DB71-4C1B-BC6A-9B6652CD92A3&displaylang=sv

Det bör alltså komma en ny Catalyst 6.1 nu i januari, och jag antar att du då vet hur du ska leta upp den. :-)

 

/m

[inlägget ändrat 2006-01-09 23:58:43 av Stålis]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag öppnade din länk så kunde jag ladda hem en fil på den sidan är det directx 6.1?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mkt jag ska testa detta och se om det funkar så jag ska avinstalera dem förra drivrutinerna och sen instalera den stora instalationen och sen så tror jag att jag behöver så att det står på svenska är det rätt ordning? tack så mkt :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kom upp ett fel medelande.

 

jag hade instalerat alla små program som det stog på den sidan att man skulle göra och efter det så skulle jag instalera drivrutinen men så kom det upp ett felmedelenade "" Setup was unableto complete the installation try to setup your display adapter with standard VGA driver before runnin setup""

 

vad ska jag göra ska jag installera den drivrutinen som jag fick med mig när jag köpte datorn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det funkar nu jag var bara tvungen att starta om datorn så att dem små inställningarna började värka så installationen gick bra bara på att hoppas på att spelet funkar också ;) tack för all hjälp :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...