Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan man säga upp Hempc-avtal i förtid ?


Pex

Rekommendera Poster

Om man har ett någotlunda "standard" Hempc avtal med sin arbetsgivare så står det alltid att arbetsgivaren har rätt att häva avtalet under vissa förutsättningar men aldrig att hempc-innehavaren kan bryta det...

 

Har en dator som leverantören har försökt att reparera 3ggr + att jag själv installerat/reparerat windows-installationen ett antal ggr under året.

Jag har nu tröttnat på skiten och vill häva avtalet med min arbetsgivare men det verkar omöjligt, gäller verkligen inte konsument köplagen eller är man helt rättslös ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konsumentköplagen gäller bara vid köp mellan privatpersoner och näringsidkare, inte när man hyr en dator av arbetsgivaren.

 

Jag förstår din frustration dock...

 

Enda sättet vi hade att häva avtalet var i princip att säga upp sig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag tycker att du ska ta upp problemet med din arbetsgivare att deras hemPC-leverantör inte kan hjälpa dig att få datorn att fungera. Kolla också avtalet vad det gäller trasig/felaktig utrustning. Det borde inte vara helt omöjligt att byta dator. Du kan kolla med din arbetsgivare om någon har slutat på företaget och lämnat tillbaka datorn, då kanske det finns möjlighet att byta dator.

 

/jonas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man tycker dessa hyresavtal BORDE innehålla nåt slags skydd för den som hyr datorn. T ex att hyra inte utgår under den tid datorn inte fungerar eller liknande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...