Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tanka över...


N!cklas

Rekommendera Poster

Har ett antal filer (mp3, 1,5Gb) som jag skulle vilja tanka över från en NT-maskin på jobbet till min hemdator med W2000. Problemet är att jag har inte en aning om hur detta skall ske.

Dessutom krånglar det nog till det hela eftersom jag inte har admin-status på jobbet...

Kanske kan underlätta att det finns nätverkskort på jobbet och att det snabbt kan monteras i min??

 

Tacksam för alla svar som kan tänkas i ärendet!!

 

Ber samtidigt om ursäkt för att det postats i tre olika forum (Nätverk, Dr Data, W2000), men jag behöver svar, och helst snabbt...

 

N!cklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förslag 1: Skruva ut hårddisken på jobbet och ta hem den för en kväll.

 

Förslag 2: Köp ett bärbart lagringsmedium typ brännare, hårddisk, Orb

 

Förslag 3: För över filerna via internet om bredband finns.

 

Förslag 4: Ta med din dator till jobbet och för över filerna via nätverkskort eller nullmodemskabel. Billigast! Men jävligt omständigt om du inte har en bärbar.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja.. det beror på hur tight säkerhet ni har på jobbet. Gissningsvis går det inte utan lite hjälp från administratören - men det kan väl inte vara nå'ra problem? Social Engineering du vet ;)

 

Om du iofs kör Win9x på din hemdator borde du kunna logga in på ditt jobbnät med den.. om du ställer in nt-domän osv i win9x's nätverksegenskaper. Fast vad din administratör tycker om win9x i sitt nät är juh en annan sak....

 

Har ni ingen brännare på jobbet då? ett par skivor är juh varken dyrt eller jobbigt att släpa på...

 

/Weyland

 

Annars får du väl knäcka local administrator-lösenordet på din jobb-nt-burk ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja.... säkerheten är nog ganska stark... om inte wm-data missköter sitt jobb...

 

kanske enklare att skruva hårddisk ändå... kan nog inte räkna med alltför mycket stöd från admin är jag rädd...

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...