Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför kan jag inte surfa med Norman brandvägg inkopplad??


windblown

Rekommendera Poster

Om jag har Norman brandväggen inkopplad så går det inte att surfa på nätet. Det går att surfa på den sida jag är på när jag startar brandväggen men ingen annan.

Har försökt titta i inställningarna men hittar inte vad det kan vara som är fel.

Någon som har ett tips?

Tacksam för hjälp!

 

/Robban

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa brandväggar kan ha problem som kommer och går. Ibland går det att fixa genom inställningar och i andra fall hjälper inget utom kanske en ominstallation.

 

Annars kanske du får prova en annan brandvägg. Det finns åtminstone två som är gratis och bra. ZoneAlarm och Kerio. Sygate var tidigare gratis med de har blivit uppköpta av Symantec (de som ligger bakom Norton). Jag tror inte att Sygate är gratis längre.

 

Kerio Personal Firewall har också blivit uppköpt (av Sunbelt Software) och därmed försvinner också deras gratisversion. Det kanske finns möjlighet att få tag på den ändå. Men då får man nog söka på t ex fildelningnätverk och liknande för på Kerios hemsida har den försvunnit.

 

ZoneAlarm är i alla fall fortfarande gratis.

 

www.zonealarm.com

 

Tillägg:

 

Kerio Personal Firewall finns fortfarande att få gratis! Gå hit och hämta:

 

http://www.sunbelt-software.com/Kerio.cfm

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2006-01-07 18:18:09 av znej]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Maratonmannen!

 

Jag laddade nyss ner Kerio från Sunbelt för att se vilken version som de har där. Det är 4.2.3.912. Om man vill ha senaste versionen är man alltså hänvisad till Sunbelt Software.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...