Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Session fungerar inte!


sww

Rekommendera Poster

Tjena!

Mitt problem nu är min nya sida som har inloggnings funktion. När jag loggar in ( Med IE) får jag upp ett felmeddelande om att användarnamnet är fel (som jag då själv har gjort). Detta händer dock bara när sidan ligger på servern. Det funkar perfekt när jag loggar in på sidan när den ligger på min dator (locahost). Om jag använder Mozilla funkar det både när den ligger på servern och på min dator

 

Nån som har en aning om vad det kan röra sig om?

 

En annan grej som jag vill tillägga är att inloggningsuppgifterna skickas till en ASP sida som behandlar dem och skapar sessioner. Där kommer inga felmeddelanden, utan felmeddelanden kommer först upp när man är på admin sidan. och överst på adminsidan jag jag inkluderat en fil som kollar om inloggninguppgifterna och sessionerna stämmer!

/Simon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som att du har för hög säkerhetsnivå under Internet Options->Privacy för internetzonen i IE, så att inte cookies tillåts

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, har den på mellan. Men det funkar varken för mig eller för andra. Dessutom funkar det när jag kör det på min dator (när min dator agerar intern webserver). Det funkar inte när jag kör det igenom webservern som ligger på internet...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag använder Mozilla funkar det både när den ligger på servern och på min dator

Detta gör det hela mycket märkligare, om det nu inte är så att det är cookiesäkerheten i IE som strular. Hm, det här har jag inget rakt svar på ännu.

 

Fungerar sessioner överhuvudtaget när du använder IE? Hur ser din kod ut för sättning och kontroll av sessionsvariablerna?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Verkar som att ditt webhotell inte har koll på säkerheten. Eller har du egen server? Är den korrekt uppsatt? Vad är det för server?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är min egen server. Jag tänkte kanske att man ska göra ngt i IIS ?. Vill också tillägga att jag inte har något script som har med cookies att göra! Fast det kanske ingår automatiskt när man använder sig av session?

/Simon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det kanske ingår automatiskt när man använder sig av session?

Japp, sessioner använder temporära cookies.

 

[inlägget ändrat 2006-01-08 19:59:02 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...