Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Systemet dör


Rave_T

Rekommendera Poster

Q-tec är inte samma som QTechnology. Men det är väl det du menar, att namnen är snarlika och att man tror att QTechnology är dåligt.

 

Jag håller med NWM i resonemanget om att det finns nätdelar som är märkta lågt men som i själva verket är kraftfulla. Och tvärtom, att det finns sådana som är märkta för högt (glädjewatt) och har dåliga komponenter.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det har du ju bevisligen helt rätt i :thumbsup:

 

 

Högtalar industrin är iofs sju resor värre... dessa PMPO Watt värden är ju helt åt h*lvete!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tänka mig att Qtec är en dålig kopia av QTechnology.... namnen är nästen för lika för det ska vara en slump. Qtec har nog tagit sitt namn för att folk ska tro att dom är bra.

 

Det är skillnad på "watt" och "watt" brukar alltid en kompis till mig säga.

 

Tack för info, QTechnology verkar, som du skriver, inte vara så vanligt :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara en sista undran nu innna jag handlar agget.

 

Det kan inte vara grafikkortet som e trasigt eller? Nej det kan det väl inte för jag kan ju som sagt spela en stund innan datorn dör o fläkten på grafikkortet snurrade igår när jag kollade?

 

Jag undrar bara för att i en del andra forum jag läst på så har de de som förslag samt att tempen ska vara för hög, men så kan knappast va fallet med mina temperaturer eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läste på just det agget jag ska köpa. Det står:" Passar AMD K7 och Intel Pentium 4", men e inte min AMD Athlon 3700+ en K8, passar inte den då??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läste på just det agget jag ska köpa. Det står:" Passar AMD K7 och Intel Pentium 4", men e inte min AMD Athlon 3700+ en K8, passar inte den då??

 

Moderkortet du har i din spec. MSI K8N följer ATX standarden vilket även nätaggregatet gör, titta i recensionen du länkade till tidigare.

ATX är standarden du behöver titta efter dom kommer passa ihop.

Tunna/

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rave_T skrev:

 

Det kan inte vara grafikkortet som e trasigt eller?

 

Kan och kan, inget är väl omöjligt men nog låter det som ett defekt aggregat.

 

-nisse

Failure is not an option!

It comes bundled with the software.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan inte vara grafikkortet som e trasigt eller?

 

Långsökt men inte alldeles omöjligt, tror fortfarande på nätaggregatet.

 

Men du kan ju testa, om datorn vägrar starta montera bort grafikkortet och se om du får någon form av liv i datorn, den borde då börja pipa i systemhögtalaren och fläktarna bör snurra.

 

Men för den testen skall fungera måste du montera ur graffikkortet innan dom sedvanliga 5 minuterna gått ut.

Tunna/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upptäckte igår när jag tog bort chassit, en sak med mina fläktar och luftflödet....

 

CPU fläkten blåser ju ner luft på Processorn och suger inte som jag trodde den gjorde...Detta innebär att den 120mm fläkten som jag satt i sidan på chassit mitt emot CPU:n och blåser utåt, motverkar CPU-fläkten..

 

Är det ett bättre allernativ att vända på den 120mm fläkten och istället låta även den suga in luft i lådan?

 

Detta innebär att både min 80mm i fronten samt 120mm fläkten på sidan suger in luft i lådan...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ett bättre allernativ att vända på den 120mm fläkten och istället låta även den suga in luft i lådan?

 

Det kanske det är men du har ju bra temp nu så varför bry sig?

 

-nisse

Failure is not an option!

It comes bundled with the software.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ett bättre allernativ att vända på den 120mm fläkten och istället låta även den suga in luft i lådan?

 

Det är så mina fläktar är monterade, du har väl kanske en bak som suger ut luften ur lådan plus den i nätaggregatet som också blåser ut luften som kompencerar dom där två i fronten och på sidan?

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var aggregatet äntligen på plats....

 

Allt verkar funka finnemang än så länge...

 

Imorgon ska jag prova spela de spelen som maskinen dök på innan!

 

Tack så mycket för all hjälp!

 

Återkommer imorogn med testet!!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, nu skall vi sitta och vara oroliga hela kvällen:)

-nisse

Failure is not an option!

It comes bundled with the software.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå på er....

 

Det verkar helt ok fortfarande....

 

Har spelat Everquest II nu i över en timma o fortfarande inget slockande av systemet....

 

Ska prova spela ett av de spelen som datorn slockande av alldeles strax...ska bara rasta hundarna först!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaaaaaaa !!!

 

Äntligen funkar allt som det ska!

 

Har spelat de spelen som datorn krachade av innan i 2 h nu utan problem!

 

Tack än en gång för hjälpen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Puh ... då kan jag andas ut:)

 

Jättekul att det funkade efter alla problem. Aldrig roligt när det krånglar men försök att se det från den positiva sidan, du har lärt dig en massa:thumbsup:

 

-nisse

Failure is not an option!

It comes bundled with the software.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättekul att det funkade efter alla problem. Aldrig roligt när det krånglar men försök att se det från den positiva sidan, du har lärt dig en massa

 

Instämmer, hoppas du slipper mer problem nu ett tag, men dom flesta här som ger råd till andra har just själva suttit i liknande situationer och det är oftast då man lär sig bäst.

 

Lycka till! :thumbsup:

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...