Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Hittar inte skivan"... varför säger den så?


lycra

Rekommendera Poster

När jag sätter in CD-skivan för att spela TheSims2 så får jag upp följande felmeddelande, "Hittar inte skivan, var vänlig ta ut skivan och sätt tillbaka den igen och starta därefter om spelet igen". Men cd-skivan är i? & det är rätt skiva! Det funkade igår!! Vad kan ha hänt????

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När mina barn har haft skivorna så brukar spelaren säga så Då är skivan oftast smutsig eller repig.

 

Milla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har försökt blåsa rent & det kan väl inte ha uppstått några repor när den bara legat i ett fodral? Skumt!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menade inte att så var fallet men kan vara så :) Om du öppnar den här datorn Ser du att den ger Sims2 ikonen på din cd? För i så fall "ser" den ju skivan i alla fall.

Milla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
lycra skrev:

jag har försökt blåsa rent & det kan väl inte ha uppstått några repor när den bara legat i ett fodral? Skumt!

 

Titta på skivan under en lampa.

 

Kan ha uppstått repor av dammkorn och liknande. Finns speciellt medel man kan använda för att putsa upp CD-skivor med och få de att fungera trots repor och annat.

 

Minns nu inte vad medlet heter, men har sett det hos någon onlinebutik.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det kommer upp en symbol för sims2.. det startas även halvvägs.. man ser liksom thesims logon komma upp i bakgrunden sen kommer detta meddelandet upp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara den skivan som inte fungerar?

Har du testat med någon annan skiva för att se om det är ett generellt fel?

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det konstiga är också att idag testade jag att ominstallera the sims efter att jag fått upp felmeddelandet & DÅ gick det att läsa skivan för jag installerade om allting.. sen när jag skulle starta spelet så kom samma felmeddelande upp igen!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju testa att köra skivan i någon annan dator. Du behöver ju inte lägga in spelet. Bara kolla att den går att läsa. Titta på filerna i utforskaren. Är det fel på skivan så borde du få samma meddelande där. Annars är felet i din dator.

Milla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hade samma problem.Man måste alltså ta ut skivan och sätta in den igen VARJE gång. Ytterst irriterande. Ett sätt är att starta spelet genom att stoppa i skivan när du vill starta spelet i stället för att klicka på ikonen.

För att inte slita ut CD spelaren och skivan så installerade jag en virtuell CD som heter Daemontool och monterade CD1 i den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...