Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

TVkort (ASUS TV FM 7134) programvara ?


PCsnubben

Rekommendera Poster

Köpte ett begagnat TVkort, men fick inte med programvara, bara drivrutiner.

Nu funderar jag vilken programvara som man kan använda till detta kort...

 

ChrisTV har jag tittat på, finns det några andra nra alternativ som någon har erfarenhet av ?

Helst skulle jag ju vilja ha orginalprogrammen som följde med kortet, men jag vet inte ens vilka det var :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ska använda kortet för att titta på TV så finns det ett självklart program att använda, nämligen DScaler.

 

DScaler är suveränt och ger den absolut bästa bildkvalitén. Och gratis är det. Kan gå att använda för att spela in program, men låt oss snällt säga att det är inte dess främsta styrka.

 

Kolla även på ASUS hemsida om de har något paket med program som du kan ladda hem. Det brukar det ofta finnas.

 

Annars - vad vill du använda kortet/datorn till? Titta på TV? Spela in program ibland eller som en PVR (Personal Video Recorder) eller som en HTPC?

 

ja, länkar:

http://www.dscaler.org

(leta dig in i forumet och ladda hem senase version som finns där)

Asus supportsida för kortet:

http://surl.se/aegr

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok Tack !

 

Ang ASUS Supportsida, att jag behöver ASUS TV-FM 7133 Card Driver 2.3.0.4 for Win2K/XP förstår jag och har installerat, men vad är ASUS EzVCR.FM 1.1.0.9 och ASUS TV-FM 7134 Card 1.6.00 ??

 

Jag ska ha kortet till att titta och spela in från TV, samt överföra gamla videoband till datorn som jag sen kan bränna på CD/DVD.

Inte som HTPC för närvarande, jag har en ShowCenter för det ändamålet :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men vad är ASUS EzVCR.FM 1.1.0.9 och ASUS TV-FM 7134 Card 1.6.00 ??

Ingen aning. Har inte ASUS-kort så jag ser ingen anledning för mig att ladda hem och kontrollera heller. Bara verkar vara som om de hör ihop med ditt TV-kort.

Men

ASUS EzVCR.FM

låter som ett program som kan spela in TV-program likt en video.

ASUS TV-FM 7134

låter som - ja - kanske - nä jag vet inte.

 

 

program som är lätta att hantera och har många inställningsmöjligheter är oftast de som kostar lite pengar. Alternativ har jag inga bra att ge då jag antar att du ej vill lägga ut alltför mycket pengar. Med lite tur kan något av det på ASUS sidor ge dig tillräcklig funktionalitet.

 

Annars kan du alltid testa och se vad DScaler klarar av. Eller kanske Kastor TV som är omnämnt nyligen här på forumet. Även gamla hederliga VirtualDUB, ett program för editering och omkodning av film, klarar (för en del) hjälpligt av att spela in.

 

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...