Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dubbelskäm försvinner!


axelsnoje

Rekommendera Poster

Jag har satt i ett externt grafikkort så jag kan använda tv via s video utgången. har installerat alla drivrutiner och kan antingen välja mellan dubbelskärm eller klonad skärm. fungera bra så länge jag inte stänger av datorn. när jag sätter igång datorn nästa gång har inställningarna för dubbelskärm/klonad försvunnit !!! Om jag gör felsökning på xp står det att xp home(som jag har) inte kan köras med dubbelskärm , att det fungerar endast på xp pro, men jag kan ju köra det ändå tills jag startat om datorn och då är det är borta och då måste jag installera det igen för att det ska fungera ??? (nvidia drivrutiner och kortet är geforce) Hur får jag det att fungera så att det blir kvar när jag stänger av datorn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips

Du har något i XP som gör återställningar av senaste fungerade konfiguration. Om den hittar något som du installerat och "det inte ska fungera enligt XP" så återställer den varje gång du startar om för att skydda din dator. Kan vara den som gör det åt dig,

men jag svarar inte för att det är bra att "koppla ur" dennas funktion. Det kanske har sönder något istället. Om du har läst att XP Home inte stöder detta så gör den förmodligen inte det och det är vad den skyddar mot.

Lite hjälp kanske :)

 

Milla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...