Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ojämnt ljud


Senilo

Rekommendera Poster

Jag har ett Soundblaster Audigy ljudkort och mitt problem är att jag har ett betydligt svagare ljud från den högra högtalaren än från den vänstra. Basen är OK. Hur fixar jag detta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har ett betydligt svagare ljud från den högra högtalaren än från den vänstra.

 

Sätt den högra högtalaren intill ditt högra öra och vira silvertejp runt huvudet eller ställ en pärm framför din vänstra högtalare och höj volymen när du använder ljud....SKOJJAR:)

 

Oxid på kontakten till ljudkortet? Trasigt kort? Ej inställd balans?

Lomhörd på höger öra?....SKÄMT:)

 

[bild bifogad 2005-12-31 18:27:08 av honken64]

788916_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utöver alla av honken64's goda ideer så tycker jag du som första åtgärd skall prova att koppla in vänster högtalare där höger högtalare (och vice versa) nu är inkopplad. På då sätt kan du avgöra om det är fel på dina högttalare eller en inställning i datorn.

-nisse

Failure is not an option!

It comes bundled with the software.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med silvertejp var rätt bra. När jag virat den om huvudet hörde jag inte den vänstra högtalaren bättre än den högra. Jag hörde ingen av dem och såg ingenting heller. Jag förmodar att du tillämpar dessa metoder själv.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förmodar att du tillämpar dessa metoder själv.

 

Jag förmodar att du först testat de andra föreslagna tipsen innan du testade silvertejpen, eller var det så intressant att du började med det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men honken64 du missade det viktigaste i ditt tipps när du skrev:

 

Sätt den högra högtalaren intill ditt högra öra och vira silvertejp runt huvudet eller ställ en pärm framför din vänstra högtalare och höj volymen när du använder ljud.

 

Oansvarigt att inte berätta att man innan tejpning skall smörja in huvudet med olja eller smör. Hur kul tror du att det är att ta loss tejpen annars?

-nisse

Failure is not an option!

It comes bundled with the software.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oansvarigt att inte berätta att man innan tejpning skall smörja in huvudet med olja eller smör.

 

Äsch...måste man tänka på allt :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Larv av det slag du svarat för bör inte få förekomma i E-forum, som skall vara seriöst. Det vore på sin plats att moderatorn utesluter dig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tagga ned "Senilo":thumbsdown:

 

Det är möjligt att du har fått intrycket av ett eforum är till enbart för att du skall få tillgång till gratissupport men då måste jag göra dig besviken. Vill du ha svar helt utan att de som tar av sin fritid för att hjälpa dig skojar lite med varandra så tycker jag att du skall vända dig till en betalsupport.

 

Innan man klagar på andra så skall man rannsaka sig själv. Vad har du bidragit med till forumet. Inte mycket om man tittar på dina inlägg.

 

Eftersom det är mig som du angriper så kan jag berätta för herr senil att jag skriver fler inlägg per vecka än vad du har gjort under hela din tid här, jag får fler poäng per dag än vad du har fått under hela din tid här. Sug på den du!

 

-nisse

Failure is not an option!

It comes bundled with the software.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade för mig att jag vände mig mot honken64. Vilket ansvar du har för honom vet jag inte. Gudarna skall veta att jag inte bidragit med något, mitt kunnande räcker inte. De som tar av sin tid och sitt kunnande för att hjälpa oss vilsekomna kan inte nog uppskattas. Det har jag också skrivit i ett av mina bidrag. Att döma av dina många poäng är du en av dessa, heder åt dig i så fall!

 

Jag kan skämta jag också, det har du väl sett, men när jönsandet blir för omfattande och du uppmuntrar det är vi inne på en betänklig väg. Nog trodde jag att E-forum är till just för att man där skall kunna få hjälp med sina problem.

 

Ditt yttrande om betalsajter är irrelevant, liksom pratet om antalet inlägg.

 

Den diskussion vi nu för tillför ingenting, så låt oss avsluta den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...