Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Lösenord för åtkomst till annan dator

hborg

Recommended Posts

Hej!

När jag går in o söker på "en dator på nätverket" så kan jag hitta min andra dator, men behöver ett lösenord för att komma in på delade dokument, skrivare osv.

Användarnamnet är redan inskrivet och det står Admin/Gäst. Vilket lösenord ska jag använda?

Brukar vara det lösenord som är inskrivet på den dator du vill komma åt.

// Gästen

Sopa alltid rent framför egen dörr

tack!

Jo jag vet, men jag har inget lösenord på den datorn. Prövade att skapa ett lösenord men det fungerade inte då heller.

finns det något annat lösenord än det man loggar in på windows med?

Finns det något annat sätt att dela filer mellan två datorer än att söka? Något litet program?

Vad är det för Windows på datorerna?

Finns det något annat sätt att dela filer mellan två datorer än att söka?

Har man fått upp ett komplett hemmanätverk så dyker den andra datorn upp i Mina nätverksplatser - Hela nätverket - Microsoft Windows-nätverk - arbetsgruppens namn

Har du samma arbetsgrupp på bägge datorerna och delat ut mapparna som du vill komma åt på rätt sätt. Se bild :-)

Milla

[inlägget ändrat 2006-01-05 17:50:48 av Datamilla]

[bild bifogad 2006-01-05 17:51:16 av Datamilla]

790646_thumb.jpg

Med XP i datorerna så finns inga andra relevanta lösenord än de som används vid inloggningen på datorn. Det är däremot inte tillåtet att logga in över nätverk utan att ha lösenord av säkerhetsskäl. Du kan inte skapa ett lösenord för Adminkontot eller Gästkontot och se om det funkar då?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...