Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

kan inte starta


crazydaisy

Rekommendera Poster

När vi försöker starta datorn kommer ett meddelande att operativsystemet inte kan starta. Har försökt med Windows cd:n men kommer bara till formatera partition sen kommer ytterligare ett meddelande om att partitionen är skadad och inte kan tas bort/formateras.

Är det kört för datorn nu? Ska vi skrota eller finns det något smart sätt att fixa detta?

 

Som vanligt - tacksam för svar...

/crazydaisy

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som ett hårddiskfel. Hårddisktillverkarna brukar ha speciella program för att kolla just deras diskar.

 

Ladda hem ett sådant program och testa disken. Med lite tur så kan testprogrammet fixa disken så att den går att använda.

 

Inte skall ni skrota datorn inte, i värsta fall så blir det att köpa en ny disk för ca 500 kronor.

-nisse

Failure is not an option!

It comes bundled with the software.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret. Men hur ska jag kunna ladda hem program och köra en test om datoreländet vägrar starta?

 

Tacksam för svar igen.

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

crazydaisy skrev:

Men hur ska jag kunna ladda hem program och köra en test om datoreländet vägrar starta?

Hur kunde du skriva inlägget?

 

-nisse

Failure is not an option!

It comes bundled with the software.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev från datorn på jobbet.

Du tar hem programmet när du är på jobbet, bränner på en CD eller lägger det på ett par disketter (enligt instruktion på tillverkarens webbplats). När du kommer hem så stoppar du i CD:n (eller den första disketten) och startar från den. Du kan alltså starta datorn även om hårddisken är helt paj.

-nisse

Failure is not an option!

It comes bundled with the software.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...