Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sony CD-brännare???


Mikael Österlund

Rekommendera Poster

Mikael Österlund

Har bestämt mig för att skippa det där med CD-RW, då jag antagligen inte kommer använda det allt för mycket... Detta leder till att jag bestämt mig (?) för en SONY CD-R brännare, 8x läsning 4x skrivning med SCSI anslutning... Några problem med SONY:s brännare som jag behöver veta om???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se bara till att få med ett bra brännarprogram. Själv använder jag Adaptecs Easy CD Creator 3.5 och är mycket nöjd.

Har hört att vissa prog. kan skapa mycket strul som inte beror på brännaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Robert Kristensson2

Enligt mina erfarenheter är Yamaha bäst. Intern eller extern har ingen betydelse.

Angående program: De ledande (som jag har uppfattat det) är Adaptec Easy CD och CeQuadrat's WinOnCD (WOC-TOGO). Ett stort plus for Adaptec är att man kan skapa bootbara CD med det, och jag har ännu inte sett någon information om det i WOC-TOGO. Väldigt användbart om man vill t.ex. skapa en räddningsskiva för sin dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Robert Kristensson2

Glömde en sak: En liten nackdel med WOC-TOGO är att man inte alltid kan köra med samma drivrutiner utan måste gå till www.cequadrat.com och ladda ner. Eller om det är en fördel för att varje brännare får exakt de drivrutiner som behövs, det är frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Mikael Österlund

Jo, det där känner jag till, nu när jag tillslut bestämde mig för att köpa en Sony brännare, så får jag faktiskt samma typ av felmeddelande som du får... Dock har jag bara brännt ett 50 tal skivor, men av dessa har jag säkert kaserat nästan ett 10 tal. Dock får jag endast problem när jag bränner ISO filer eller andra STORA filer... Inte när jag brännner sådant som består av många småfiler... Men, men, jag får väl ta å ringa SONY jag också! Har du skickat in din och fått en ny??? Med vänliga hälsningar Mikael Österlund

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael Österlund

Jag har ett Tekram SCSI kort... Dock har jag nu konfigurerat om min hårddisk något och lyckats bränna 12 skivor utan att behöva kasta någon... Dock är jag inte riktigt säker på vad jag gjorde för ändringar, men det funkar än så länge, eller också har jag bara haft tur!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...