Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Klarar min dator spelen?

Christian Lidström

Recommended Posts

Christian Lidström

Jag har en dator med en Intel Celeron 500 mhz processor, 64 mb Ram, ett Intel 810 grafikkort och en 50x CD-Rom, klarar den av att köra följande spel:

1.Soldier of Fortune? Jag har demot och det flyter på bra utan några grafiska missar, så det borde väl gå att köra hela spelet också?

2.Ground Control? Jag har det demot också men där är det värre, marken blir ibland färgad i blått, grönt och rött och texten blir till blåa streck ibland, men hela spelet kanske går bättre, eller?

3.Quake 3?

4.Driver?

Är det förresten nån som vet var det går att hitta drivrutiner till mitt grafikort??

/////Chrille!!!

Peder Brännström

Hej!

Nog får du igång dem men det där med spelbart är väl beroende på hur bortskämd man är....

MVH/Peder

• 2 weeks later...

Har en liknande konfiguration.

Celeron 466/64 TNT2

Ground control är i det närmaste ospelbart.

Quake3 flyter utmärkt, vet dock inte hur det är med ditt grafikkort.

Driver är inga problem heller.

SOF borde fungera bra.

Hej,

Ditt grafikkort är i långsamaste laget och 3D-stödet är lågnt ifrån vad dagens spel kräver. Mitt tips är att skaffa åtminstone ett TNT2-kort, en uppgradering till 128 MB ram är ju aldrig fel heller...

Själv kör jag bla GC på min Celeron 466@528 MHz med 128 MB och TNT2-kort och det gåt utmärkt.

Mvh

Stefan

Du kommer att kuna köra att det där spelen problemfritt om du skaffar dig ett nytt grafik kort och 64 eller 128 mb ram minne till.

Jag tycker att du ska satsa på ett Voodoo 2 eller ett TNT2 om du vill ha ett så billigt grafikkort som möjligt, eller ett GeForce 2 64mb om du vill ha bästa prestandan. Om du bestämmer dig för att köpa ett GeForce 2 så bör du fundera om det inte är värt att vänta typ ca en månad på att de släpper 64mbs varianten av nya GeForce 2 MX (som fixar en del minnesaccesbuggar som geforce 2 har)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...