Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ändra skärmupplösning på Toshiba Laptop


Mats P

Rekommendera Poster

Men åter till ditt problem. Tror du inte att det kan bero på att du bokat för att du vill köra med "Virtual Desktop", det brukar ge den effekt som du beskriver.

 

hmmm ...

Vart hittar man virtual desktop inställningen då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jenny R skrev:

jag har inte pratat om att optimera grafikkortsdrivrutiner.

 

Jag tolkade det som så när du skrev:

även om grafikkortet oftast brukar ha optimerade inställningar för bästa skärpa osv och att man av den anledningen bör köra på fabriksinställningarna.

 

Jenny R skrev:

Fortfarande ska man kunna byta upplösning på sin skärm utan att den beter sig så underligt som Mats upplever,

Absolut, det håller jag med om till 100%. Varför man sedan vill byta upplösning flera gånger om dagen tycker jag personligen är lite konstigt men vi använder väl våra datorer till väldigt olika saker.

 

-nisse

Failure is not an option!

It comes bundled with the software.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart hittar man virtual desktop inställningen då?

Oftast under grafikinställningarna men eftersom det är en märkesdator som du har och tillverkaren ofta skickar med diverse lustiga tilläggsprogram (bloat ware) som de "döljer" under någon lustig rubrik i startmenyn så vågar jag inte garantera att det är så i just ditt fall.

 

 

Högerklicka på skrivbordet och se om det dyker upp något intressant i menyn.

 

Titta nere vid klockan om det verkar finnas någon tillämplig ikon.

 

Utforska startmenyn nog.

 

 

Ytterligare en tanke slog mig men det är nog ett långskott. På ett VIA EPIA (grafiken sitter på moderkortet) moderkort som jag har så får jag samma effekt som du om jag i bios väljer "fel upplösning". Har ingen aning om ifall du har den här inställningen på din Toshiba (tror inte det) men om inget annat hjälper så kanske det kan vara värt att kolla.

 

-nisse

Failure is not an option!

It comes bundled with the software.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då missförstod du mig i det citatet.

 

 

Anledningen till att jag byter upplösning flera gånger om dagen är för att jag utvecklar program och mina kunder sitter inte i samma upplösningar/skärmstorlekar som jag, så jag simulerar helt enkelt deras skärmmiljö så gott det går för att få ett hum om hur mycket plats jag har att röra mig med då jag ska lägga till nya dialoger.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast under grafikinställningarna men eftersom det är en märkesdator som du har och tillverkaren ofta skickar med diverse lustiga tilläggsprogram (bloat ware) som de "döljer" under någon lustig rubrik i startmenyn så vågar jag inte garantera att det är så i just ditt fall.

 

Jo du har rätt. nVidia skickar ju med en hel drös extra menyer flikar och annat godis...

Skall se om jag kan hitta något ikväll som heter något liknande.

/Mats

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag utvecklar program och mina kunder sitter inte i samma upplösningar/skärmstorlekar som jag

 

Jag hade kunnat läsa din användarinfo och listat ut det:)

-nisse

Failure is not an option!

It comes bundled with the software.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...