Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Fotoalbum-Uploadertool

moztwanted

Recommended Posts

Hej!

Jag vet, det finns trådar på Asp liknande denna men jag vet inte vad det är för någonting :)

Jag skulle vilja bygga en enkel sida där man loggar in, för att komma till "min sida". På min sida finns det en profil bild samt ett album där man kan ladda upp bilder.

Problemet är att allt detta nu endast är i mitt huvud och jag är inte så kunnig på ämnet.

Hälst skulle jag vilja köra på html- då det är det ända jag förstår mig på (lite iaf).

Känner någon till något "freewere" -fotoalbum, som olika användare kan ha på "min sida" och som är simpel att använda, göra och installera?

Har Mysql, php 4-, asp (även om jag inte vet vad det är) och mm. På webbhotellet men skulle kanske behöva hjälp med installationen om det är i någon annan form än html.

:thumbsup:

Du måste vad jag vet använda dig av någonting annat än html ((t.ex asp,php) för att kunna ha inloggnings- och fotoalbumsfunktioner. Om du inte kan ASP så kan du ju alltid lära dig. Det är inte så svårt, finns guider på Webbstudio som är hur bra som helst. Vill du inte göra något av detta finns ju alltid alternativ som att använda färdiga "Inloggnings program" m.m. www.bravenet.com tror jag det stavas, är en bra sida som jag använda mig av förr. Där finns det massvis av färdiga saker. Nackdelen är att det inte är så snyggt tycker jag, men det går kanske att ändra!

/Simon

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...