Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Eniro/Hitta automatiskt


dune

Rekommendera Poster

Hej,

 

Imorse när någon ringde min mobil så var jag lite för morgontrött för att vilja svara, speciellt när det var ett nummer som inte låg i min telefonbok eller som jag kände igen. Så efteråt så drog jag igång wlanet på min iPaq H6340 och slog upp numret på eniro.se. I samma veva så kom jag fram till att det hade varit väldigt käckt att ha en automatisk funktion för det här.

 

Med andra ord: är det någon som vet om det finns ett program till en PDA som kan kolla upp nummer som ringer?

 

Annars får man väl försöka pilla ihop ett själv men någon annan borde ju tänkt tanken tycker jag :)

 

EDIT: Alltså, min ipaq har både gsm och wlan och funktionen skulle alltså vara att när någon ringer som inte finns i adressboken så slår programmet upp numret på eniro/hitta eller dylikt.

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

[inlägget ändrat 2005-12-23 12:55:00 av dune]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tänkt på det länge, men problemet är att du inte kan göra en GPRS-uppkoppling medan du har ett inkommande samtal på GSM, så du kan inte göra det under tiden det ringer utan måste vänta tills det slutat ringa. Att göra det via WLAN är väl inte riktigt lyckat, eftersom det då bara kommar att fungera där du har WLAN-mottagning.

 

 

EDIT : Egentligen borde operatören kunna göra detta och skicka ut info tillsammans med uppringningsinformationen, alternativt som ett SMS, alt. flash-SMS så det visas utan att man behöver trycka på Läs el dyl.

[inlägget ändrat 2005-12-23 18:06:46 av Mr Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att göra det via WLAN är väl inte riktigt lyckat, eftersom det då bara kommar att fungera där du har WLAN-mottagning.

 

Fast det var faktiskt mest över wlan jag hade tänkt mig. GPRS-varianten hade jag redan avskrivit, däremot kanske det är möjligt att ådstakomma över 3G (även om inte just min lur har 3g)

 

 

Egentligen borde operatören kunna göra detta och skicka ut info tillsammans med uppringningsinformationen, alternativt som ett SMS, alt. flash-SMS så det visas utan att man behöver trycka på Läs el dyl.

 

Kanske något att lägga i närmsta förslagslåda...

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...