Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Låg överföringshastighet i msn


nire

Rekommendera Poster

Varför går det så långsamt för vissa att skicka/ta emit filer genom msn?

Det ända ja skulle kunna tänka mej är att brandväggen i en eventuell router delvis blockerar trafiken men vilka portar ska man då öppna?

eller är ja fel ute?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
nire skrev:

Varför går det så långsamt för vissa att skicka/ta emit filer genom msn?

 

Då är du inte ensam. :-)

Jag tycker också det går väldigt långsamt att skicka/ta emot filer över MSN.

 

Testa Http File Server 2.0 Beta29:

http://www.rejetto.com/sw/

 

Du drar och släpper en fil i programfönstret. Programmet skapar en länk som du klistrar in i chattfönstret. Mottagaren hämtar sedan filen därifrån.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
nire skrev:

tack,

det verkar vara värt att testa.

[Tumme upp]

 

Varsågod! :-)

 

Hoppas det går lite snabbare. Jag har inte haft möjlighet att prova det än.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!!!

 

Du är helt rätt ute. Man måste öppna portar i Routern för att filöverföringen ska funka bra i MSN. Öppna dessa portar 1863 och 6891-6901.

 

Mvh Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste öppna portar i Routern för att filöverföringen ska funka bra i MSN. Öppna dessa portar 1863 och 6891-6901.

 

I min billiga Topcom-router så är MSN filetransfer öppnat som standard under: NAT Alg-Settings men man kanske ska köra lite portforwading också?

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Nu är det så att jag har precis samma problem.. Fick en ny Router idag då den andra pajade. En NETGEAR. Jag har öppnat dom portarna som alla säger men det går exakt lika långsamt!!!! va gör man då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!!

 

Se nedan:

 

To setup port forwarding on this router your computer needs to have a static ip address. Take a look at our Static IP Address guide to setup a static ip address. When you are finished setting up a static ip address, please come back to this page and enter the ip address you setup in the Static IP Address box below.

 

Med detta menas att du måste ange en fast Ip-adress till din dator. Om du inte gör detta så tilldelas din dator en slumpad Ip-adress av routern, och då funkar inte portöppningen som du har gjort. Alla portar som du öppnar måste styras mot en fast Ip-adress i ditt nätverk.

 

Läs mera om detta här: http://www.portforward.com/routers.htm

 

Mvh Thomas

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har gjort exakt allt som står på port forward..

 

Jag har fast IP och jag har öppnat exakt dom portarna... Överföringen går ändå så j*vla långsamt.

 

Finns det något annat man kan göra? Känner ett flertal personer med exakt likadan router som jag men dom har inte haft några problem med sina routrar när det gäller överföringen på msn.

 

Nån som har en idé ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!!

 

Om du använder någon mjukvarubrandvägg så kan det hända att det är den som bråkar. Kolla så att du inte har råkat starta Windowsbrandväggen av misstag. Den startas automatiskt om du använder dej av "Guiden konfigurera nätverk......."

 

Mvh Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma (?) problem med MSN - filskickning går pinsamt långsamt. Med internetförbindelsen i överigt är det inga problem, jag börjar misstänka att ISP:n har nån trafikprioritering som ställer till det.

 

Till slut ledsnade jag på att bråka med MSN och installerade istället HFS:

 

http://www.rejetto.com/hfs/

 

Vad synd att problemen inte dök upp tidigare, då hade jag antagligen börjat anv'nda HFS tidigare :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har blivit less på det ett ganska bra tag.. Har tillochmed gjort sånna desperata försök att installera om MSN... som om det skulle fungera. Ingenting verkar ju kunna lösa det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...