Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Logitech Z-5500, omedelbar hjälp uppskattas väldigt mycket


Tranceallstars

Rekommendera Poster

Tranceallstars

Hej. Jag har planerat att köpa högtalarsystemet Logitech Z-5500 och koppla det till min dator. Är det något speciellt man bör göra med dem när man har kopplat in dem eller är det bara att plugga in alla kablar och sätta på datorn och köra full rulle? ingen komplicerad installation som kräver olika sorters hårdvara eller mjukvara? Om det krävs, följer då hårdvaran eller mjukvaran med i lådan eller är det nåt man köper separat?

 

Jag har läst en del andras problem också, såsom att dem får in nån radiostation emellanåt på subben. Kommer det att uppstå ifall jag har den kopplad till datorn?

 

(nästan det viktigaste) Sist men inte minst. Vet ni möjligtvis hur lång kabeln är till front / center och dem bakre högtalare är? Skulle ni möjligtvis kunna krypa ner på något sätt under bordet eller bakom soffan och på något sätt försöka mäta (på ett ungefär) er kabel till front / center och dem bakre satelliterna?

 

Mejla mig helst för jag återvänder nog inte till detta forum. Hittade det bara på google.

 

trance_allstars_@hotmail.com

 

All hjälp och information uppskattas extremt mycket då jag inte är så värst inne på detta. Tack ska ni ha allihopa för att ni åtminstone tog er tid att läsa detta. MVH Philip

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

underbara högtalare, slår det mesta. kabeln mellan Digital SoundTouch™-panelen och subben är ca 2m och är svår att förlänga. annars så är det rejält tilltagna kablar till satelliterna. dessa är standard högtalarkablar så dom kan du lätt ersätta eller förlänga efter behov.

kopplingen mellan dator och z5500 bli bäst med en digital coaxkabel.

 

 

http://search.idg.se/eforum/default.asp?allaSajter=true&eforum=true&soktext=z-5500&rubrik=&skrivetav=&senaste=Allt&allaSajterCheckbox=on&sortera=relevans

http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/SE/SV,CRID=2177,CONTENTID=9486

 

diskussionen kan vi hålla här på eforum istället för i din brevlåda.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tranceallstars

Okej, då har jag en fråga till. Måste jag tvunget koppla z-5500 till en koaxial eller optisk uttag från ljudkortet? för jag har nämligen ett inbyggt ljudkort som stöder 5.1 men den har bara vanliga utgångar så som t.ex. där man kan koppla in hörlurar. Går det även att koppla z-5500 genom den utgången, den vanliga audio utgången eller måste jag köpa ett nytt ljudkort? Om det isåfall går att koppla den till den vanliga utgången kommer det då att bli någon förändring på ljudet, kommer jag ändå att få ut surround effekten ur alla 5 högtalarna? Tack så hjärtligt för all hjälp.

 

MVH Philip

 

[inlägget ändrat 2005-12-27 17:05:28 av Tranceallstars]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...