Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Justera parabol vid byte av digitalmotagare


tobbe1970

Rekommendera Poster

Jag har bytt digitalmotagare, från Nokia till Drembox och får nu inte längre in signalen. Är Nokia bättre på att ta in signal än dreambox och i villken ledd ska jag börja vrida på parabolen för att få in signal. höjd eller sidled?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja inte vrida på parabolen om du hade bild me förra mottagaren. Du måste ställa in så att rätt huvud används. Antar att du har en parabol med minst 2-huvuden. Dessa är ihopkopplade med en Diseqc-switch. Det enda du behöver göra är att ställa in din mottagare rätt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dreamboxen är rätt inställd, det har kontrollerats av polare som redan har drembox. Och de har sagt att enda utvägen är nog att justera parabolen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du gamla mottagaren kvar? Om, ja, koppla in den igen och kolla om det blir bild. Har du inte fingrat på parabolen skall det inte skilja beroende på vilken mottagare du kör med. Är du osäker, eller inte har gamla mottagaren kvar, spring till clasohlson el annan affär och köp en sattelitsökare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat med min gamla mottagare igen, och får fortfarande in bild för ännu har jag ej rört parabolen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen så är din Dreambox då trasig eller felinställd. Får du bild med andra mottagaren är det inget fel på parabolinställningen. Sätt dig ner och lek lite med inställningarna i boxen, kom ihåg hur allt var inställt från början, och gör sedan en kanalsökning. Det skall fungera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte helt oväsentligt:

Vilken signalstyrka har du i gamla boxen?

 

Fast i sig borde det inte spela någon roll. Dreamboxen borde, om den fungerar och är rätt inställd, kunna säga till att den eventuellt har för svag signal för att kunna ta emot kanalerna.

 

Har du en diseq-switch? Testa att koppla bort denna och se om inte Dreamboxen fungerar då.

 

Som sagt - felet är antingen i boxen eller i inställningarna av boxen.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...