Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Slö höst på eforum

Anjuna Moon

Recommended Posts

Är det bara jag som upplever att e-forum de senaste månaderna blivit väldigt slöladdat och slöpostat i? Detta gäller inte bara nattetid under backuperna utan lite närsomhelst. Ibland går det inte ens att besvara eller ändra i inlägg.

EDIT: Framförallt gäller detta när jag använder [ KOD ]-taggar i inläggen. Ofta (som precis nyss) måste jag ta bort dessa taggar för att postningen skall gå igenom, annars står den bara och tickar till time-out Är det den komponenten som är strulig?

[inlägget ändrat 2005-12-21 15:49:39 av Anjuna Moon]

Jag har också upplevt Eforum som ganska slö ibland vid postning av inlägg - speciellt då inlägget är formaterat med färg- och kodtaggar. Det har hänt att jag då struntat i hela inlägget p g a otålighet att vänta...

Edit: Jag ser nu att du ändrat inlägget och att även du upplevt problem vid användning av KOD-taggar, så ja det är nog en möjlig källa till problemen.

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

[inlägget ändrat 2005-12-21 15:53:29 av TicoRoman]

Jag ser nu att du ändrat inlägget och att även du upplevt problem vid användning av KOD-taggar, så ja det är nog en möjlig källa till problemen.

Jo, det är ju en serverkomponent som används för parsningen av KOD-taggarnas innehåll så det är därför jag misstänker att denna är boven i dramat.

Erik Junesjö
Framförallt gäller detta när jag använder [ KOD ]-taggar i inläggen. Ofta (som precis nyss) måste jag ta bort dessa taggar för att postningen skall gå igenom, annars står den bara och tickar till time-out Är det den komponenten som är strulig?
Jag har märkt att kodfärgningsfunktionen inte funkar som den ska i alla lägen. Jag har stängt av den tillsvidare.

Rapportera om ni slipper timeouter nu.

//Erik

Erik Junesjö skrev:

Rapportera om ni slipper timeouter nu.

Inga timeouter, men Statistik (//eforum.idg.se/statistik.asp) tycks ha somnat in. Senast uppdaterad 15 dec. Tacksam om du hinner kika på detta, Erik.

Senast obesvarade trådar (som är uppdaterat) visar bara de 10 senaste.

God Jul!

[bild bifogad 2005-12-22 13:22:45 av Maratonmannen]

[bild bifogad 2005-12-22 13:39:02 av Maratonmannen]

786381_thumb.jpg

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...