Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp! Akut....


bbque:aren

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har en viktig fundering. Jag har köpt skärmen (Philips platt skärm, 19-tums, modell 190X6/FB00, kostar typ 4 000 kr) på följande länk:

 

http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/catalog.jsp?fhquery=fh_secondid%3D190x6fb_00_se_consumer%26fh_start_index%3D10%26fh_location%3D%2F%2Fconsumer%2Fsv_SE%2Fcategories%3Ccatalog_se_consumer%2Fcategories%3Cmonitors_pc_peripherals_gr_se_consumer%2Fcategories%3Clcd_monitors_ca_se_consumer%26&productId=190X6FB_00_SE_CONSUMER&activeCategory=MONITORS_PC_PERIPHERALS_GR_SE_CONSUMER&fredhopperpage=detail.jsp&language=sv&country=SE&catalogType=CONSUMER&proxybuster=3Q5VGGF1WO0SNJ0RMRCSHP3HKFSESI5P

 

Men jag är inte nöjd med kvaliteten den ger. Mina digitalbilder ser inte lika bra ut som de gjorde med min gamla 17-tums CRT-skärm. Och mina bilder är framkallade så jag vet att de visades "rätt". Tydligen är Philips-skärmen framtagen för spelande, så det borde jag räknat ut kanske!

 

Min nya skärm har DVI-kontakt. Dock har jag inte det på mitt nuvarande grafikkort. Så skulle jag koppla in den senare så blir bilden bättre. (FRÅGA 1) Men frågan är hur mycket bättre?

 

Jag har nu läst mig till att denna skärm (Eizo Flexscan L768, kostar typ 5 000 kr):

 

http://www.eizo.se/eizo/smpage.fwx?smlanguage=SWE&page=189&PRODUCT=824

 

...ska vara riktigt bra för bildvisning. Det är viktigast för mig, bra visning av färger och statiska bilder (+ ev lite Flash)(dvs grafiskt arbete för hemmabruk). (FRÅGA 2)Är det värt besväret och de extra pengarna för att lämna tillbaka min nya skärm och byta till Eizo Flexscan L768? Vad tror ni?

 

(FRÅGA 3)Finns det någon annan mer prisvärdig skärm som matchar Eizo-skärmen vad gäller färghantering & bildvisning? (tillägg: Samsung Syncmaster 950B eller 940T kanske? Har modellen 213T på jobbet och den har fin bild)

 

Eftersom det endast är ångerrätt i två veckor så börjar det bli lite bråttom. Därför är jag väldigt intresserad av att få svar så fort som möjligt!

 

Tack på förhand!

 

//mvh Björn, Malmö

 

[inlägget ändrat 2005-12-21 00:07:27 av bbque:aren]

[inlägget ändrat 2005-12-21 08:22:18 av bbque:aren]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...