Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Växla identitet


RolfCarlsson

Rekommendera Poster

I Outlook Express finns ju funktionen "Växla identitet". Jag kan inte hitta mosvarande i Outlook 2000. Finns den inte där?

 

/Rolf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motsvarande funktion finns i Outlook också men det hanteras annorlunda Gå in i kontrollpanelen > E-post > Profiler. Där kan du lägga till en ytterligare profil kryssa i att du vill bli tillfrågad om val av profil. Du får sedan för vardera profil göra inställningar för in/ut server. Plats för .pst-fil etc.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in i kontrollpanelen > E-post > Profiler.

Hmmm, i Windows XP, SP2 och med Outlook 2000? Jag hittar inga "Profiler" där. Bara de två e-postkonton jag redan har. Men mail till dessa hamnar alla i samma Inkorg.

 

Problemet är att jag även har ett webbmail-konto som är så jobbigt och krångligt att gå in på (men som jag måste ha kvar). I går var det någon som sade att man kunde styra om mail som kommer till det webbmail-kontot så att det hamnar hos en ny "Identitet" i Outlook som var så beskaffad att när man svarade på ett sådant "omstyrt" mail så ser det ut som om svaret kom från det där webbmail-kontot. Men den personen hade Outlook Express och där såg det helt annorlunda ut än i mitt Outlook 2000.

 

/Rolf

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första tror jag du måste visa Kontrollpanelen på "klassiskt vis". Högerklicka på Start-knappen> Egenskaper > Anpassa > Fliken Avancerat > Kontrollpanelen väljer du Visa som meny. Jag skrev fel, det är E-post du ska välja. Därefter väljer du Profiler och Lägg till.. Kryssa i Fråga efter profil. För den nya proifilen väljer du nu inställningar för epostkonto. Jag tror att du kan välja att lagra mail i samma eller skilda .pst filer efter eget val. Den delen kan vara lite trixig att få till om det blivit fel i början.

 

[bild bifogad 2005-12-20 22:12:21 av Erki]

[inlägget ändrat 2005-12-20 22:13:16 av Erki]

785878_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...